Witam
Mam prostą (\(\displaystyle{ p_1}\)) o wzorze \(\displaystyle{ -4x + 4y = 0}\) oraz dwie proste równoległe (\(\displaystyle{ p_2}\)) \(\displaystyle{ -2x - y + 9 = 0}\) i (\(\displaystyle{ p_3}\)) \(\displaystyle{ -2x - y + 6 = 0}\).
Wiem też jak policzyć ich punkty przecięcia bo punkt przecięcia \(\displaystyle{ p_1}\) i \(\displaystyle{ p_2}\) to \(\displaystyle{ (3,3)}\), a \(\displaystyle{ p_1}\) i \(\displaystyle{ p_3}\) to \(\displaystyle{ (2,2)}\) ale chodzi mi o to czy da się znaleźć punkt przecięcia prostych \(\displaystyle{ p_1}\) i \(\displaystyle{ p_3}\) na podstawie prostych \(\displaystyle{ p_1}\) i \(\displaystyle{ p__2}\) i wykorzystując to, że \(\displaystyle{ p_2}\) i \(\displaystyle{ p_3}\) są równoległe.
Czy jest jakaś zależność dla prostych równoległych, żeby nie musieć jeszcze raz liczyć punktu przecięcia z trzecią prostą?
Punkt przecięcia prostej z dwiema prostymi równoległymi
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 18 gru 2012, o 20:36
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łódź
Punkt przecięcia prostej z dwiema prostymi równoległymi
Ostatnio zmieniony 14 lut 2015, o 14:56 przez Ponewor, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nieczytelny zapis - brak LaTeX-a. Proszę zapoznaj się z instrukcją: http://matematyka.pl/latex.htm . Temat umieszczony w złym dziale.
Powód: Nieczytelny zapis - brak LaTeX-a. Proszę zapoznaj się z instrukcją: http://matematyka.pl/latex.htm . Temat umieszczony w złym dziale.
-
- Użytkownik
- Posty: 2662
- Rejestracja: 1 gru 2012, o 00:07
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomógł: 369 razy
Punkt przecięcia prostej z dwiema prostymi równoległymi
Czy rozwiązanie układu dwóch równań liniowych jest dla Ciebie tak trudną sprawą, że wolisz szukać innego sposobu?
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 18 gru 2012, o 20:36
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łódź
Punkt przecięcia prostej z dwiema prostymi równoległymi
Nie jest to dla mnie trudna sprawa bo umiem zrobić to bez problemu ale chciałem się dowiedzieć czy istnieje taki sposób jak napisałem wcześnie bo może mógłbym to wykorzystać do swoich zadań.