Przesuniecie wzdluz vektora normalnego

Obiekty i przekształcenia geometryczne, opisane za pomocą układu (nie zawsze prostokątnego) współrzędnych.
Awatar użytkownika
2gatunek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 30 maja 2011, o 23:17
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: polska
Podziękował: 3 razy

Przesuniecie wzdluz vektora normalnego

Post autor: 2gatunek »

Witam
Pisze program ktory ma przesunac boki figury wzdluz wektora normalnego , innymi slowy wyszczuplenie figury .
Wyglada to tak



Posadam wspólrzedne x y kazdego z odcinkow i ich vektory normalne (prostopadle do nich).
POtrzebuje przesunac te współrzedne do srodka figury uzywajac vektorow normalnych.
korzystam ze wzoru
VXN=(VXa+VXb) / 2;
VYN=(VYa+VYb) / 2;
Sprawdza sie to w miare w przypadku kwadratu ale niestety w przypadku trójkata nie :
tutaj efekt :



Ktos wie moze jak wyliczyc te nowe współrzedne aby odsuniecie linii bylo zawsze w takiej samej odleglosci ?
ODPOWIEDZ