dlugosc wektora

Obiekty i przekształcenia geometryczne, opisane za pomocą układu (nie zawsze prostokątnego) współrzędnych.
17inferno

dlugosc wektora

Post autor: 17inferno »

oblicz dlugosc wektora \(\displaystyle{ \vec{a}=2 \vec{u}-3 \vec{v}}\) , gdy \(\displaystyle{ \left| \vec{u} \right| =\left| \vec{v} \right|=2}\) , \(\displaystyle{ \angle \left( \vec{u},\ \vec{v} \right) = \frac{ \pi }{3}}\)
konrad509
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1841
Rejestracja: 5 mar 2012, o 14:08
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska :D
Podziękował: 6 razy
Pomógł: 323 razy

dlugosc wektora

Post autor: konrad509 »

Nie znam się zbytnio na wektorach, ale zacząłbym od wyliczenia iloczynu skalarnego wektorów.
17inferno

dlugosc wektora

Post autor: 17inferno »

\(\displaystyle{ \vec{u} \circ \vec{v} =2}\)
konrad509
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1841
Rejestracja: 5 mar 2012, o 14:08
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska :D
Podziękował: 6 razy
Pomógł: 323 razy

dlugosc wektora

Post autor: konrad509 »

Ok, ale dalej nie wiem Próbowałem to robić wykorzystując wzór na długość wektora i wzór na iloczyn skalarny wektorów w układzie współrzędnych ale wychodzi kilka rozwiązań.
zaklopotany93
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 202
Rejestracja: 17 wrz 2012, o 08:21
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 57 razy
Pomógł: 9 razy

dlugosc wektora

Post autor: zaklopotany93 »

\(\displaystyle{ |\vec{x}|=\sqrt{\vec{x}\circ \vec{x}}}\) i podstawowe własności iloczynu skalarnego wystarczy zastosować
17inferno

dlugosc wektora

Post autor: 17inferno »

czyli jak bedzie w moim przypadku?
zaklopotany93
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 202
Rejestracja: 17 wrz 2012, o 08:21
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 57 razy
Pomógł: 9 razy

dlugosc wektora

Post autor: zaklopotany93 »

\(\displaystyle{ |\vec{a}|=\sqrt{\vec{a}\circ \vec{a}}=\sqrt{(2 \vec{u}-3 \vec{v})^2}=}\)

podnosisz to pod pierwiastkiem do kwadratu tak jak działa wzór skróconego mnożenia przy czym zamiast mnożenia masz iloczyn skalarny, podstawiasz dane i liczysz
17inferno