Mógłby mi ktoś powiedzieć jak mogę wyliczyć nową pozycję dla nowego walca, którego mam zamiar doczepić na koniec walca znajdującego się już w przestrzeni?
Dla starego walca zorientowanego pod kątem prostym sprawa jest prosta.
I po wszystkim wygląda tak (ok)
Kod: Zaznacz cały
http://wstaw.org/h/fa609064279/
Liczyłem że dla innej orientacji wystarczy zorientować nowy cylinder tak samo jak ten, do którego chcę go doczepić i dopiero później go przesunąć.Niestety postępując w taki sposób uzyskuje się "dziurę" między cylindrami, gdyż ciężko jest mi dopasować odpowiednie równanie.
Wygląda to tak (problem)
Ktoś podrzucił mi tak wzór: \(\displaystyle{ 2cos \alpha + Hsin \alpha, 2sin \alpha - Hcos \alpha}\)
Ale sam wzór nic mi nie daje bo stary walce będzie czasem rotowany w kilku osiach w przestrzeni 3D, a po tej operacji nie można go już ruszać. Manipulować można jedynie nowym walcem w scenie. Dlatego prosiłbym tylko o podanie jakiś publikacji, w których znajdę odpowiedzi. Gotowe wzory nic mi nie dają bo za chwilę będę potrzebował coś innego i nie potrzebnie będę musiał wam głowę zawracać.