kolokwium hiperbola

Obiekty i przekształcenia geometryczne, opisane za pomocą układu (nie zawsze prostokątnego) współrzędnych.
Lambo20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 20 maja 2011, o 19:10
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zamość

kolokwium hiperbola

Post autor: Lambo20 »

Witam wszystkich. jesem nowym uzytkownikem Forum i nie wiem dokladnie czy napisalem w odpowiednim dziale ale mam problem z zadaniem z geometrii. Jestem zupelnie zielony z matematyki i dlatego postanowilem zwrocic sie o pomoc z rozwiazaniem zadania..

tresc zadania :

Napisz rownanie hiperboli o ogniskach w punktach (-10,0),(10,0) ktora przechodzi przez punkt (7,5 i -6)

jezeli ktos mi udzieli pomocy prosilbym aby bylo to krok po kroku w miare abym pojal.

z góry dziekuje
Ostatnio zmieniony 20 maja 2011, o 20:05 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nieczytelny zapis - brak LaTeX-a. Proszę zapoznać się z instrukcją: http://matematyka.pl/latex.htm .
szw1710

kolokwium hiperbola

Post autor: szw1710 »

Równanie postaci

\(\displaystyle{ \frac{x^2}{a^2}-\frac{y^2}{b^2}=1.}\)

Znajdź \(\displaystyle{ a}\) oraz \(\displaystyle{ b}\).
Lambo20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 20 maja 2011, o 19:10
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zamość

kolokwium hiperbola

Post autor: Lambo20 »

W jaki sposob znajde podane przez Ciebie "a" oraz "b" ? jezeli moglbys to prosze o informacje krok po kroku. tak jak napisalem w poscie glownym jestem totalnie zielony
szw1710

kolokwium hiperbola

Post autor: szw1710 »

Tak elementarnie od Adama i Ewy nie zwykłem pomagać zostawiając to ewentualnie młodszym kolegom. Ja podaję wskazówki. Jeszcze jedna: wykorzystaj punkty, przez które hiperbola przechodzi i wstaw ich współrzędne do jej równania, w którym \(\displaystyle{ x,y}\) oznaczają zmienne, a \(\displaystyle{ a,b}\) to szukane parametry. Oczywiście wykorzystaj też współrzędne ognisk patrząc do tablic bądź notatek jak wygląda równanie hiperboli i jak tam ingerują ogniska.
Lambo20
Użytkownik