tożsamości wektorów

Obiekty i przekształcenia geometryczne, opisane za pomocą układu (nie zawsze prostokątnego) współrzędnych.
Akra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 28 paź 2010, o 21:22
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: wroclaw
Pomógł: 1 raz

tożsamości wektorów

Post autor: Akra »

Niech \(\displaystyle{ \vec{u},\vec{v},\vec{w}\in \mathbb{R}^3\\}\).
Wykazać, że \(\displaystyle{ \left(\vec{u} \times \vec{v},\vec{v} \times \vec{w},\vec{w} \times \vec{u}\right)= \left(\vec{u},\vec{v},\vec{w}\right)^{2}}\).
xiikzodz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1874
Rejestracja: 4 paź 2008, o 02:13
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Lost Hope
Podziękował: 28 razy
Pomógł: 502 razy

tożsamości wektorów

Post autor: xiikzodz »

Chyba nie rozumiem zapisu. Jeśli np. \(\displaystyle{ \vec{u}=\vec{v}=\vec{w}=\begin{pmatrix}1\\0\\0\end{pmatrix}}\) wówczas lewa strona to macierz zerowa, zaś prawa to macierz mająca jedynki w pierwszym wierszu.
Kamil_B
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1958
Rejestracja: 16 kwie 2009, o 16:56
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław
Pomógł: 361 razy

tożsamości wektorów

Post autor: Kamil_B »

Zapis \(\displaystyle{ ( \vec{a} ,\vec{b},\vec{c})}\) oznacza tutaj zapewne iloczyn mieszany wektorów \(\displaystyle{ \vec{a},\vec{b},\vec{c}}\).
Podaną tożsamość można udowodnić bezpośrednio rozpisująć na współrzędne lub korzystając z odpowiednich tożsamości dla iloczynu wektorowego.
ODPOWIEDZ