mnożenie wektorów

Obiekty i przekształcenia geometryczne, opisane za pomocą układu (nie zawsze prostokątnego) współrzędnych.
Awatar użytkownika
lofi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 197
Rejestracja: 9 lut 2009, o 22:29
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 5 razy
Pomógł: 2 razy

mnożenie wektorów

Post autor: lofi »

\(\displaystyle{ \vec{a}=[1, 1, -2]}\)
\(\displaystyle{ \vec{b}=[3, 0, 2]}\)
\(\displaystyle{ \vec{a}*\vec{b}}\)
jak pomnożyć?
Awatar użytkownika
miki999
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 8691
Rejestracja: 28 lis 2007, o 18:10
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 36 razy
Pomógł: 1001 razy

mnożenie wektorów

Post autor: miki999 »

Nie wiem co oznacza symbol \(\displaystyle{ *}\). Ma to być mnożenie skalarne czy wektorowe?
Awatar użytkownika
N4RQ5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 421
Rejestracja: 15 lis 2006, o 16:22
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suwałki/Wawa
Pomógł: 104 razy

mnożenie wektorów

Post autor: N4RQ5 »

Zależy co chcesz uzyskać. Jeśli zwykła liczbę to pewnie korzystając z iloczynu skalarnego.
Jeśli efektem ma być wektor prostopadły do podanych to stawiam na iloczyn wektorowy.
Wszystko zależy od kontekstu w którym chcesz owe działanie wykonać.
Wzory na odpowiedni iloczyny znajdziesz wszędzie. Nawet na wikipedii.
Awatar użytkownika
lofi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 197
Rejestracja: 9 lut 2009, o 22:29
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 5 razy
Pomógł: 2 razy

mnożenie wektorów

Post autor: lofi »

dokładnie mam zapisane to tak:
\(\displaystyle{ \vec{a} \vec{b}}\)
i należy to obliczyć ale nie wiem co taki zapis oznacza?
sushi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3424
Rejestracja: 30 sie 2006, o 14:36
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 2 razy
Pomógł: 476 razy

mnożenie wektorów

Post autor: sushi »

a jaki miales temat lekcji/ zajec to moze sie rozjaśni watpliwosc
Awatar użytkownika
lofi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 197
Rejestracja: 9 lut 2009, o 22:29
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 5 razy
Pomógł: 2 razy

mnożenie wektorów

Post autor: lofi »

Ogólnie o wektorach.
Mam w treści zadania podane współrzędne trzech wektorów \(\displaystyle{ \vec{a}, \vec{b}, \vec{c}}\), oraz podane jest że trzeba obliczyć coś takiego: \(\displaystyle{ (\vec{a} \vec{b} \vec{c})}\)
sushi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3424
Rejestracja: 30 sie 2006, o 14:36
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 2 razy
Pomógł: 476 razy

mnożenie wektorów

Post autor: sushi »

jezeli mialem zadanie na lekcji o wektorach to musiales tez miec mnozenie, NIKT Tobie nie napisze własciwej odpowiedzi bo sa dwie, albo zrob zdjecie z zeszytu gdzie miales mnozenie albo napisz jakis przyklad z zeszytu
Awatar użytkownika
lofi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 197
Rejestracja: 9 lut 2009, o 22:29
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 5 razy
Pomógł: 2 razy

mnożenie wektorów

Post autor: lofi »

to wszystko jest napisane przez naszego wykładowcę w treści zadania które nam wysłał,
jest też tam taki zapis: \(\displaystyle{ \vec{a}^2}\) (wektor do kwadratu)
i też sie mam domyślać czy chodzi o mnożenie wektorowe czy skalarne?
sushi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3424
Rejestracja: 30 sie 2006, o 14:36
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 2 razy
Pomógł: 476 razy

mnożenie wektorów

Post autor: sushi »

mnozenie jest takie jakie bylo na zajeciach, zobacz temat lekcji w podreczniku
Awatar użytkownika
lofi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 197
Rejestracja: 9 lut 2009, o 22:29
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 5 razy
Pomógł: 2 razy

mnożenie wektorów

Post autor: lofi »

ale co ma do tego podręcznik? tak czy tak chodzi o to że zapis jest błędny, w matematyce nie definiuje się takiego mnożenie wektorów...

chciałem się tylko dowiedzieć jak to pomnożyć a skoro taki zapis nie istnieje to oznacza że jest to błąd, wydawało mi się to trochę dziwne że pojawił się takowy w treści zadania dlatego chciałem się upewnić tu na forum co do błędu.
Awatar użytkownika
miki999
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 8691
Rejestracja: 28 lis 2007, o 18:10
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 36 razy
Pomógł: 1001 razy

mnożenie wektorów

Post autor: miki999 »

Chodzi o iloczyn skalarny. Jest to nic innego jak suma iloczynów kolejnych współrzędnych obu wektorów.



Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ