Lustro 3d, prosta i płaszczyzna ograniczona,

Obiekty i przekształcenia geometryczne, opisane za pomocą układu (nie zawsze prostokątnego) współrzędnych.
SEBAAA
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 18 sie 2006, o 13:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wa-wa

Lustro 3d, prosta i płaszczyzna ograniczona,

Post autor: SEBAAA »

Mam dwa problemy i potrzebuje pomocy.


1.
Pierwsz rzecz, to realizacja analityczna, mozliwie prosta do implementacji - lustra3d.
Mam wielobok leżący na płaszczyżnie P1(x1, y1, z1), P2(x2, y2, z2), P3(x3, y3, z3) i jego środek geometryczny SP(Xs, Ys, Zs). Do tego punkty przez które przechodzi prosta w przestrzeni PP1(Xp1, Yp1, Zp1) i PP2 = SP.

Muszę wyznaczyć równanie prostej(półprostej) powstałej po odbiciu prostej padajacej od płaszczyzny wyznaczonej przez 3 punkty na niej leżące P1, P2 i P3. punkt odbicia to SP.

Chciałbym aby jak najłatwiej dało się to zaimplementować w C.

2.
Druga rzecz to sprawdzenie czy prosta do której należą punkty PP4 (xp5, yp5, zp5) i PP5 (xp6, yp6, zp6) przecina się z wycinkiem płaszczyzny (czworobok - płaszczyzna ograniczona z 4 stron w punktach PP6(xp6, yp6, zp6), PP7, PP8 i PP9), czy się nie przecina.

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Misery Slave
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 52
Rejestracja: 28 cze 2006, o 19:24
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 6 razy
Pomógł: 4 razy

Lustro 3d, prosta i płaszczyzna ograniczona,

Post autor: Misery Slave »

poszukaj w bibliotece OpenGL. Ja co prawda nigdy jej nie uzywałem i głowy nie dam, ze tam jest ale z tego co wiem tam jest pełno rożnych gotowych funkcji i klas tego typu
ODPOWIEDZ