Mam dwa problemy i potrzebuje pomocy.
1.
Pierwsz rzecz, to realizacja analityczna, mozliwie prosta do implementacji - lustra3d.
Mam wielobok leżący na płaszczyżnie P1(x1, y1, z1), P2(x2, y2, z2), P3(x3, y3, z3) i jego środek geometryczny SP(Xs, Ys, Zs). Do tego punkty przez które przechodzi prosta w przestrzeni PP1(Xp1, Yp1, Zp1) i PP2 = SP.
Muszę wyznaczyć równanie prostej(półprostej) powstałej po odbiciu prostej padajacej od płaszczyzny wyznaczonej przez 3 punkty na niej leżące P1, P2 i P3. punkt odbicia to SP.
Chciałbym aby jak najłatwiej dało się to zaimplementować w C.
2.
Druga rzecz to sprawdzenie czy prosta do której należą punkty PP4 (xp5, yp5, zp5) i PP5 (xp6, yp6, zp6) przecina się z wycinkiem płaszczyzny (czworobok - płaszczyzna ograniczona z 4 stron w punktach PP6(xp6, yp6, zp6), PP7, PP8 i PP9), czy się nie przecina.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
Lustro 3d, prosta i płaszczyzna ograniczona,
- Misery Slave
- Użytkownik
- Posty: 52
- Rejestracja: 28 cze 2006, o 19:24
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 6 razy
- Pomógł: 4 razy
Lustro 3d, prosta i płaszczyzna ograniczona,
poszukaj w bibliotece OpenGL. Ja co prawda nigdy jej nie uzywałem i głowy nie dam, ze tam jest ale z tego co wiem tam jest pełno rożnych gotowych funkcji i klas tego typu