Odbicie od plaszczyzny wektor (plaszczyzny, wektory, proste)

Obiekty i przekształcenia geometryczne, opisane za pomocą układu (nie zawsze prostokątnego) współrzędnych.
Myrag
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 11 lis 2009, o 23:37
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czesta
Podziękował: 1 raz
Pomógł: 5 razy

Odbicie od plaszczyzny wektor (plaszczyzny, wektory, proste)

Post autor: Myrag »

Ok, to teraz tak, powiem na wstepie ze jestem programista a nie matematykiem wiec
zwracam sie do was z prosba o pomoc, ponieaz jestescie bardziej w temacie

zadanie jest czysto programistyczne ale dla celow szybkiego dzialania programu potrzebuje
obliczen matematycznych, no wiec to bedzie mniej wiecej tak

kierunek poruszania obiektu jest zapisany za pomoca wektora, ktory jest wektorem kierunkowym prostej po ktorej porusza sie obiekt

w pewnym momencie prosta przecina pewna plaszczyzne, i tutaj zaczyna sie problem poniewaz chcialbym aby wektor został zmodyfikowany tak ze w momecie napotkania na plaszczyzne
wektor stal sie rownolegly do plaszczyzny, ale zeby utrzymal kierunek (oczywiscie nie bedzie juz
szedl "na wprost" tylko wzdloz plaszczyzny) sproboje to zilustrowac za pomoca rysunku


legenda:
l - prosta przecinajaca plaszczyzne
p - punkt przeciecia prostej z plaszczyzna
p' - punkt w ktory otrzymalibysmy po przesunieciu o wektor kierunkowy prostej bez modyfikacji
p'' - punkt ktory otrzymamy po przesunieciu o zbudyfikowany wektor

ps. pamietajcie ze kierunek prostej moze byc jakikolwiek, a ona wciaz powinna utrzymac kierunek
tylko wzdlug naszej plaszczyzny

jakies pomysly?
ps. przy podawaniu pomyslow prosze o konkrety, czli jak ktos powie oblicz to, to prosilbym o
jakis wzor, czy sposob
dzieki za kazda odpowiedz
Dudenzz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 93
Rejestracja: 8 mar 2009, o 18:21
Płeć: Mężczyzna
Pomógł: 19 razy

Odbicie od plaszczyzny wektor (plaszczyzny, wektory, proste)

Post autor: Dudenzz »