objętość cegły znając obwód
-
- Użytkownik
- Posty: 66
- Rejestracja: 27 lis 2021, o 14:52
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 27 razy
objętość cegły znając obwód
Cegła ma kształt prostopadłościanu, którego wszystkie krawędzie mają różne długości wyrażone całkowitymi liczbami centymetrów. Pole powierzchni całkowitej tej cegły wynosi \(\displaystyle{ 194\, cm^2}\). Jaka jest jej objętość?
Ostatnio zmieniony 28 mar 2022, o 19:32 przez Jan Kraszewski, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Brak LaTeXa - proszę zapoznać się z instrukcją: https://matematyka.pl/latex.htm.
Powód: Brak LaTeXa - proszę zapoznać się z instrukcją: https://matematyka.pl/latex.htm.
-
- Użytkownik
- Posty: 66
- Rejestracja: 27 lis 2021, o 14:52
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 27 razy
- arek1357
- Użytkownik
- Posty: 5749
- Rejestracja: 6 gru 2006, o 09:18
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: blisko
- Podziękował: 131 razy
- Pomógł: 526 razy
Re: objętość cegły znając obwód
\(\displaystyle{ xy+xz+yz=97}\)
z tego:
\(\displaystyle{ z= \frac{97-xy}{x+y} }\)
Z tego na pałę za \(\displaystyle{ x=1}\) podstawiam
\(\displaystyle{ z= \frac{97-y}{1+y} = \frac{98-1-y}{1+y}= \frac{98}{1+y} -1 }\)
I sprawdź jaka liczba dzieli 98 tak, żeby wyniki wyszły całkowite dodatnie...
I wyjdzie można jeszcze w ten sposób inne sprawdzać iksy bo głowy nie dam uciąć, że znalazłem wszystkie rozwiązania...
z tego:
\(\displaystyle{ z= \frac{97-xy}{x+y} }\)
Z tego na pałę za \(\displaystyle{ x=1}\) podstawiam
\(\displaystyle{ z= \frac{97-y}{1+y} = \frac{98-1-y}{1+y}= \frac{98}{1+y} -1 }\)
I sprawdź jaka liczba dzieli 98 tak, żeby wyniki wyszły całkowite dodatnie...
I wyjdzie można jeszcze w ten sposób inne sprawdzać iksy bo głowy nie dam uciąć, że znalazłem wszystkie rozwiązania...
-
- Użytkownik
- Posty: 2662
- Rejestracja: 1 gru 2012, o 00:07
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomógł: 369 razy
Re: objętość cegły znając obwód
Przyzwoita cegła położona "na płask" ma wysokość dwa razy mniejszą niż szerokość, a szerokość - dwa razy mniejszą niż długość. A to wszystko po to, żeby murarz nie musiał się zastanawiać, jak wykorzystać połówki cegieł.
- arek1357
- Użytkownik
- Posty: 5749
- Rejestracja: 6 gru 2006, o 09:18
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: blisko
- Podziękował: 131 razy
- Pomógł: 526 razy
Re: objętość cegły znając obwód
Więc ta moja cegła jest bardzo nieprzyzwoita trudno...
Dodano po 54 sekundach:
Lecz ta przyzwoita nie spełni równania ...
Dodano po 54 sekundach:
Lecz ta przyzwoita nie spełni równania ...
-
- Użytkownik
- Posty: 2662
- Rejestracja: 1 gru 2012, o 00:07
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomógł: 369 razy
Re: objętość cegły znając obwód
Mówmy więc nie o cegle, a o prostopadłościanie, bo nieprzyzwoita cegła może być tylko urojona.
- arek1357
- Użytkownik
- Posty: 5749
- Rejestracja: 6 gru 2006, o 09:18
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: blisko
- Podziękował: 131 razy
- Pomógł: 526 razy
Re: objętość cegły znając obwód
Dokładnie to takie naginanie dosyć sztuczne równania diofantycznego do realiów życia codziennego...
A swoją droga dobrze się to plasuje z tymi szkolnymi tak zwanymi innowacjami matematycznymi w szkołach różnych typów...
Zamiast uczyć, że 2+2=4. Robi się z tego otoczkę mocno naciąganą typu np.: Jeden miś ma dwie beczki miodu, drugi dwie ile jest razem miodu...
Zawsze byłem przeciwny tego typu "ulepszaniom" bo to nigdy do niczego nie prowadzi raczej nie rozwinie wyobraźni matematycznej takie bałamuctwo... Pisałem już o tym nt. zer funkcji Riemanna też ciulowo wyjaśnione ( to już z wyższej półki)...
Ale nie powiem, że się tego nie da zrobić np. świetnym przykładem do rozwijania wyobraźni matematycznej geometrycznej i topologicznej jest książka: "Alicja w krainie czarów"...
A nie marne zadania, które na siłę z dziwnego prostopadłościanu robią pseudo cegły...
Także masz rację dobrze, żeś poruszył ten problem bo coraz częściej robią z wielu rzeczy kompletny zakalec...
A swoją droga dobrze się to plasuje z tymi szkolnymi tak zwanymi innowacjami matematycznymi w szkołach różnych typów...
Zamiast uczyć, że 2+2=4. Robi się z tego otoczkę mocno naciąganą typu np.: Jeden miś ma dwie beczki miodu, drugi dwie ile jest razem miodu...
Zawsze byłem przeciwny tego typu "ulepszaniom" bo to nigdy do niczego nie prowadzi raczej nie rozwinie wyobraźni matematycznej takie bałamuctwo... Pisałem już o tym nt. zer funkcji Riemanna też ciulowo wyjaśnione ( to już z wyższej półki)...
Ale nie powiem, że się tego nie da zrobić np. świetnym przykładem do rozwijania wyobraźni matematycznej geometrycznej i topologicznej jest książka: "Alicja w krainie czarów"...
A nie marne zadania, które na siłę z dziwnego prostopadłościanu robią pseudo cegły...
Także masz rację dobrze, żeś poruszył ten problem bo coraz częściej robią z wielu rzeczy kompletny zakalec...
-
- Administrator
- Posty: 34293
- Rejestracja: 20 mar 2006, o 21:54
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 3 razy
- Pomógł: 5203 razy