Romb podstawą ostrosłupa.
-
- Użytkownik
- Posty: 303
- Rejestracja: 17 sty 2014, o 02:51
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gniezno
- Podziękował: 36 razy
Romb podstawą ostrosłupa.
Romb o boku długości \(\displaystyle{ 12\sqrt{3}}\) i kącie ostrym: \(\displaystyle{ 30^o}\) jest podstawą ostrosłupa. Każda ściana boczna ostrosłupa jest nachylona do płaszczyzny podstawy pod kątem: \(\displaystyle{ 60^o}\). Oblicz objętość tego ostrosłupa.
Obliczyłem narazie tylko pole podstawy:
\(\displaystyle{ P_{ABC}=(12\sqrt{3})^{2} \cdot \sin30^o \cdot \frac{1}{2} \Rightarrow P_{p}=216}\)
I teraz mam w kluczu, że należy wyliczyć promień okręgu wpisanego w romb, i wiem, że muszę chyba skorzystać z wzoru: \(\displaystyle{ P=\frac{r \cdot p}{2}}\) p=obwód, ale nie mam trzeciego boku, czyli jednej z przekątnych.
Próbowałem wyliczyć z tw. cosinusów, ale wychodzi pierwiastek z pierwiastka....
Obliczyłem narazie tylko pole podstawy:
\(\displaystyle{ P_{ABC}=(12\sqrt{3})^{2} \cdot \sin30^o \cdot \frac{1}{2} \Rightarrow P_{p}=216}\)
I teraz mam w kluczu, że należy wyliczyć promień okręgu wpisanego w romb, i wiem, że muszę chyba skorzystać z wzoru: \(\displaystyle{ P=\frac{r \cdot p}{2}}\) p=obwód, ale nie mam trzeciego boku, czyli jednej z przekątnych.
Próbowałem wyliczyć z tw. cosinusów, ale wychodzi pierwiastek z pierwiastka....
-
- Użytkownik
- Posty: 303
- Rejestracja: 17 sty 2014, o 02:51
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gniezno
- Podziękował: 36 razy
Romb podstawą ostrosłupa.
nie rozumiem, i co z tego, że średnica - długości wysokości tego rombu (przekątnej), skoro nie znam ani tej przekątnej ani promienia?wujomaro pisze:Wykorzysztaj fakt, że długość średnicy okręgu wpisanego w romb jest równa długości wysokości tego rombu.
Pozdrawiam!
-
- Użytkownik
- Posty: 229
- Rejestracja: 3 cze 2012, o 18:30
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Racibórz
- Podziękował: 15 razy
- Pomógł: 32 razy
Romb podstawą ostrosłupa.
albo policz sin15
\(\displaystyle{ \sin15=\sin60\cos45-\sin45\cos60}\)
\(\displaystyle{ \sin15= \frac{ \frac{e}{2} }{a}}\)
\(\displaystyle{ \sin15=\sin60\cos45-\sin45\cos60}\)
\(\displaystyle{ \sin15= \frac{ \frac{e}{2} }{a}}\)
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2014, o 17:10 przez virtue, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Użytkownik
- Posty: 1923
- Rejestracja: 30 lis 2013, o 13:26
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 22 razy
- Pomógł: 326 razy
Romb podstawą ostrosłupa.
Wykorzystaj wzory na pole rombu.Dreamer1x6xX pisze:nie rozumiem, i co z tego, że średnica - długości wysokości tego rombu (przekątnej), skoro nie znam ani tej przekątnej ani promienia?wujomaro pisze:Wykorzysztaj fakt, że długość średnicy okręgu wpisanego w romb jest równa długości wysokości tego rombu.
Pozdrawiam!
\(\displaystyle{ P=ah}\)
Wysokość rombu nie jest równa jego przekątnej.
-
- Użytkownik
- Posty: 303
- Rejestracja: 17 sty 2014, o 02:51
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gniezno
- Podziękował: 36 razy
Romb podstawą ostrosłupa.
Ania221 pisze:Wykorzystaj wzory na pole rombu.Dreamer1x6xX pisze:nie rozumiem, i co z tego, że średnica - długości wysokości tego rombu (przekątnej), skoro nie znam ani tej przekątnej ani promienia?wujomaro pisze:Wykorzysztaj fakt, że długość średnicy okręgu wpisanego w romb jest równa długości wysokości tego rombu.
Pozdrawiam!
\(\displaystyle{ P=ah}\)
Wysokość rombu nie jest równa jego przekątnej.
Boże czy wy ludzie nie potraficie napisać chociaż raz w całości jak to zrobić????????!!!!!!!!!
@edit
zrobiłem
-
- Użytkownik
- Posty: 1923
- Rejestracja: 30 lis 2013, o 13:26
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 22 razy
- Pomógł: 326 razy
Romb podstawą ostrosłupa.
Potrafimy.
Ale
Skoro sam zrobiłeś, to znaczy, że umiesz myśleć samodzielnie i nie ma potrzeby podawać Ci wszystkiego na talerzu
Ale
Skoro sam zrobiłeś, to znaczy, że umiesz myśleć samodzielnie i nie ma potrzeby podawać Ci wszystkiego na talerzu
-
- Użytkownik
- Posty: 303
- Rejestracja: 17 sty 2014, o 02:51
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gniezno
- Podziękował: 36 razy
Romb podstawą ostrosłupa.
Ania221 pisze:Potrafimy.
Ale
Skoro sam zrobiłeś, to znaczy, że umiesz myśleć samodzielnie i nie ma potrzeby podawać Ci wszystkiego na talerzu
Tu nie chodzi o to, ja w tym czasie liczę inne zadania, jak dobrze zauważyłaś, jakbyście zrobili to za mnie, spojrzałbym i też bym wiedział, nie tracąc czasu na powrót do tych zadań i żmudnie licząc je.