czworoscian objetosc z wektorow

Sześciany. Wielościany. Kule. Inne bryły. Zadania i twierdzenia z nimi związane. Geometria rzutowa w przestrzeni.
kejkun7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: 24 lip 2012, o 23:16
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: hmm ?
Podziękował: 147 razy
Pomógł: 2 razy

czworoscian objetosc z wektorow

Post autor: kejkun7 »

wzor na objetosc czworoscianu jest taki:


\(\displaystyle{ V = | \vec{AD} \circ ( \vec{AB} \times \vec{AC} ) |}\)
czemu nie liczymy np.
1. iloczynu wektorowego , potem
2. iloczynu skalarnego,
a zamiast tego liczymy taki wzynacznik:

\(\displaystyle{ \ \frac { 1 } { 6 } \begin{vmatrix} a , b , c \\ d , e , f \\ g , h , i \end{vmatrix} \}\)

gdzie kolejno trojkami, to wspolrzedne wektorow
\(\displaystyle{ AD,AB,AC}\) ??
skad sie to dokladniej wzielo hm ?

nie jestem pewien czy nie pomylilem kolejnosci wektora \(\displaystyle{ AD}\) Z \(\displaystyle{ AB}\)
rozumiem , ze wektorowo ma byc iloczyn pola podstawy , tak ?
ODPOWIEDZ