Prostopadloscian przecięty "trójkątem"

Sześciany. Wielościany. Kule. Inne bryły. Zadania i twierdzenia z nimi związane. Geometria rzutowa w przestrzeni.
szopenfx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 9 sie 2010, o 17:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PL

Prostopadloscian przecięty "trójkątem"

Post autor: szopenfx »

Witam piszę pewien program, który na podstawie koordynat X o raz Y ma obliczyć wysokość Z. Ta ostatnia ma być obliczona na podstawie heightmapy. Taka mapa składa się z tablicy wierzchołków połączone wierzchołki tworzą teren. Patrząc z góry 4 wierzchołki tworza kwadrat o boku 32 jednostek.
Gdy gracz wyląduje idealnie na wierzchołku sprawa jest prosta odczytuje wysokość wierzchołka, ale problem w tym, że gracz może wylądować w przypadkowym miejscu (na rysunku sraczkowatego) trójkąta - znam jego koordynaty X oraz Y ale Z muszę policzyć i nie bardzo wiem za co się złapać.
Oto mały mały rysunek pomocniczy:

Mam nadzieje że ktoś zrozumiał co mam na myśli jeśli nie zadawajcie pytania postaram się co nieco rozjaśnić. Sam raczej tego nie wymyśle więc licze na waszą pomoc.-- 11 sie 2010, o 21:23 --znalazłem już rozwiązanie
ODPOWIEDZ