Witam. Mam "mały" problem. Narysować mam prostą przechodzącą przechodzącą przez pkt. (1, -1, 0) i początek osi.
Problem z tym, że po zaznaczeniu tych pkt na osi, nie bardzo wiem, co, gdzie i w jaki sposób zrzutować, by powstała mi ta prosta.
Mógłby mi to ktoś, w dość przystępny sposób wytłumaczyć ?
Rzutowanie w trójprzestrzeni
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 21 cze 2009, o 20:36
- Płeć: Kobieta
- Podziękował: 2 razy
-
- Użytkownik
- Posty: 21
- Rejestracja: 8 paź 2009, o 16:51
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Pomógł: 4 razy
Rzutowanie w trójprzestrzeni
Jak masz współrzędne (x,y,z) to jak z=0 to znaczy że jest na płaszczyźnie XY a pkt zero (początek osi) też jest na płaszczyźnie XY więc oś Z możesz całkowicie pominąć bo prosta też musi leżeć na płaszczyźnie XY. A wzór prostej to y=-x
Nie musisz nic rzutować bo rzutowanie pkt na płaszczyznę na której on już jest, jest bez sensu.
Nie musisz nic rzutować bo rzutowanie pkt na płaszczyznę na której on już jest, jest bez sensu.