Rzutowanie w trójprzestrzeni

Sześciany. Wielościany. Kule. Inne bryły. Zadania i twierdzenia z nimi związane. Geometria rzutowa w przestrzeni.
zielona_kompletnie
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 21 cze 2009, o 20:36
Płeć: Kobieta
Podziękował: 2 razy

Rzutowanie w trójprzestrzeni

Post autor: zielona_kompletnie »

Witam. Mam "mały" problem. Narysować mam prostą przechodzącą przechodzącą przez pkt. (1, -1, 0) i początek osi.
Problem z tym, że po zaznaczeniu tych pkt na osi, nie bardzo wiem, co, gdzie i w jaki sposób zrzutować, by powstała mi ta prosta.
Mógłby mi to ktoś, w dość przystępny sposób wytłumaczyć ?
Logoandre
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 8 paź 2009, o 16:51
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Pomógł: 4 razy

Rzutowanie w trójprzestrzeni

Post autor: Logoandre »

Jak masz współrzędne (x,y,z) to jak z=0 to znaczy że jest na płaszczyźnie XY a pkt zero (początek osi) też jest na płaszczyźnie XY więc oś Z możesz całkowicie pominąć bo prosta też musi leżeć na płaszczyźnie XY. A wzór prostej to y=-x

Nie musisz nic rzutować bo rzutowanie pkt na płaszczyznę na której on już jest, jest bez sensu.
ODPOWIEDZ