podobieństwo - matura próbna OPERON
- izaizaiza
- Użytkownik
- Posty: 208
- Rejestracja: 26 wrz 2010, o 17:03
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Polska
- Podziękował: 44 razy
- Pomógł: 9 razy
podobieństwo - matura próbna OPERON
Prostokąt o bokach długości \(\displaystyle{ a}\) i \(\displaystyle{ b}\) jest podobny do prostokąta o bokach długości \(\displaystyle{ a+5}\) i \(\displaystyle{ b+5}\). Wykaż, że te prostokąty są kwadratami.
Mam pytanie odnośnie przypadku, gdy:
\(\displaystyle{ \frac{a}{b+5} = \frac{b}{a+5}}\)
\(\displaystyle{ b ^{2} + 5b = a ^{2} + 5a}\)
Czemu to myślenie jest niepoprawne?
\(\displaystyle{ a,b>0}\)
rysujemy wykres funkcji kwadratowej \(\displaystyle{ f(x)=x ^{2}+5x}\) i bierzemy jakiś punkt \(\displaystyle{ A(a,y)}\) (o dodatniej odciętej) to żeby punkt \(\displaystyle{ B(b,y)}\) miał taką samą rzędną, to \(\displaystyle{ a=b}\)
Mam pytanie odnośnie przypadku, gdy:
\(\displaystyle{ \frac{a}{b+5} = \frac{b}{a+5}}\)
\(\displaystyle{ b ^{2} + 5b = a ^{2} + 5a}\)
Czemu to myślenie jest niepoprawne?
\(\displaystyle{ a,b>0}\)
rysujemy wykres funkcji kwadratowej \(\displaystyle{ f(x)=x ^{2}+5x}\) i bierzemy jakiś punkt \(\displaystyle{ A(a,y)}\) (o dodatniej odciętej) to żeby punkt \(\displaystyle{ B(b,y)}\) miał taką samą rzędną, to \(\displaystyle{ a=b}\)
-
- Użytkownik
- Posty: 23495
- Rejestracja: 8 kwie 2008, o 22:04
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: piaski
- Podziękował: 1 raz
- Pomógł: 3264 razy
podobieństwo - matura próbna OPERON
Jeśli pytasz o to - jest ok.izaizaiza pisze:...
\(\displaystyle{ b ^{2} + 5b = a ^{2} + 5a}\)
Czemu to myślenie jest niepoprawne?
...
- izaizaiza
- Użytkownik
- Posty: 208
- Rejestracja: 26 wrz 2010, o 17:03
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Polska
- Podziękował: 44 razy
- Pomógł: 9 razy
podobieństwo - matura próbna OPERON
hmm, bo ktoś mi mówił, że nie mogę sobie porównywać funkcji wielu zmiennych (czego nie zrozumiałam) i że \(\displaystyle{ a}\) i \(\displaystyle{ b}\) mogę sobie zamienić na czas i prędkość(?), żeby to bardziej praktycznie zrozumieć. Ale i tak nie zrozumiałam i nawet się wtedy nie dopytałam, głupia ja.
- izaizaiza
- Użytkownik
- Posty: 208
- Rejestracja: 26 wrz 2010, o 17:03
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Polska
- Podziękował: 44 razy
- Pomógł: 9 razy
podobieństwo - matura próbna OPERON
w kluczu zrobili Twoim sposobem, ale od listopada nurtuje mnie o co chodzi z tymi zmiennymi w moim rozwiązaniu i czemu nie można tego porównać
-
- Użytkownik
- Posty: 1631
- Rejestracja: 30 wrz 2010, o 13:56
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Witaszyce
- Podziękował: 288 razy
- Pomógł: 72 razy
podobieństwo - matura próbna OPERON
wyjdzie Ci \(\displaystyle{ a ^{2}-b ^{2}+5a-5b=(a+b)(a-b)+5(a-b)=(a-b)(a+b+5)=0}\) Wychodzi, że \(\displaystyle{ a=b \vee a+b=-5}\). Ten drugi przypadek nam odpada z założenia \(\displaystyle{ a,b>0}\).
- izaizaiza
- Użytkownik
- Posty: 208
- Rejestracja: 26 wrz 2010, o 17:03
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Polska
- Podziękował: 44 razy
- Pomógł: 9 razy
podobieństwo - matura próbna OPERON
to może jakoś pokracznie to wyjaśniłam w takim razie, teraz już nie pamiętam, co tam zapisałam. Jeśli generalnie idea jest w porządku, to dobrze, bo zwątpiłam w moją percepcję matmy. Dzięki za odpowiedź.-- 26 lut 2012, o 13:05 --major37, znam to rozwiązanie Nie wiedziałam tylko, co jest źle w moim rozwiązaniu.