Witam!
Piszę w tej chwili program na maszynę do obróbki. Biblioteka, która jest odpowiedzialna za obsługę interpolacji oferuje funkcję łuku, w której jest on rysowany w oparciu o współrzędne końca łuku, promień i kierunek. Problem w tym, że dysponuję tylko punktem początkowym, promieniem łuku i jego kierunkiem. Na podstawie tych informacji chciałbym wyznaczyć punkt końcowy. Przykładowa sytuacja:
Koniec pierwszego łuku, a zarazem punkt przejścia między łukami jest bardzo prosty do wyznaczenia. Ale jak wyznaczyć koniec drugiego łuku znając tylko jego promień, kąt i początek?
Czy da się to zrobić?
Wyznaczenie p. końca łuku znając promień i punkt początkowy
-
- Użytkownik
- Posty: 4094
- Rejestracja: 10 lut 2008, o 15:31
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 12 razy
- Pomógł: 805 razy
Wyznaczenie p. końca łuku znając promień i punkt początkowy
Nie do końca rozumiem. Kątem jest dla ciebie kąt środkowy, któremu odpowiada ten łuk, tak? Co w takim razie wyznacza "ułożenie" tego łuku? Chodzi mi o to, że ten drugi łuk mógłbyś obrocić wokół punktu, który oznaczyłeś przez \(\displaystyle{ (x,y)}\).
Chodzi może o to, żeby przejście pomiędzy tymi dwoma łukami było gładkie? Wtedy można by pokombinować z pochodnymi.
Chodzi może o to, żeby przejście pomiędzy tymi dwoma łukami było gładkie? Wtedy można by pokombinować z pochodnymi.