Piszę sobię program w C++, polega on na zasadzie języka LOGO (dla nie wiedzących to taka aplikacja co się wpisuje komendy, aby nasz "żółw" rysował). Chcę narysować linię od środka, czyli współrzędnych "żółwia" do punktu wyznaczonego komendą np. o 200 pikseli na przód. Na forum programistycznym dostałem wzór (A to "żółw", B to właśnie koniec odcinka, który chcę narysować: \(\displaystyle{ BX = AX + 200 + sin( \alpha * \pi / 180)}\)
i dla Y:
\(\displaystyle{ BY = AY + 200 + cos( \alpha * \pi / 180)}\)
Chodzi mi o to, aby narysować odcinek naprzód od "żółwia" czyli pod danym kątem do osi X. A problem jest taki, że nie zależnie jaką wartość przyjmie zmienna "alfa" (kąt) zawsze odcinek rysuje się gdzieś w kierunku południowo-wschodnim (~120 stopni). Proszę o pomoc.
Współrzędne punktu na okręgu
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 paź 2010, o 19:45
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Skc
- kropka+
- Użytkownik
- Posty: 4389
- Rejestracja: 16 wrz 2010, o 14:54
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 1 raz
- Pomógł: 787 razy
Współrzędne punktu na okręgu
Na chłopski rozum wzory powinny być takie:
\(\displaystyle{ BX= AX+ 200 \cdot cos \frac{ \alpha \pi }{180}\\ \\
BY= AY+ 200 \cdot sin \frac{ \alpha \pi }{180}\\ \\}\)
gdzie \(\displaystyle{ \alpha}\) podajemy w stopniach.
\(\displaystyle{ BX= AX+ 200 \cdot cos \frac{ \alpha \pi }{180}\\ \\
BY= AY+ 200 \cdot sin \frac{ \alpha \pi }{180}\\ \\}\)
gdzie \(\displaystyle{ \alpha}\) podajemy w stopniach.