Dwusieczna w trójkącie i stosunki pól

Wielokąty (n>3). Okręgi. Inne figury płaskie. Zadania i twierdzenia z nimi związane. Geometria rzutowa na płaszczyżnie.
secesjonista
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 24 kwie 2007, o 11:03
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Dwusieczna w trójkącie i stosunki pól

Post autor: secesjonista »

Dwusieczna CD dzieli trójkąt ABC na trójkąty ADC i CDB których stosunek pół jest 2:3
Zatem:
AD:AB=2:5
AD:DB=4:9
AD:AB=4:25
AD:DB=\(\displaystyle{ \sqrt{2}}\):\(\displaystyle{ \sqrt{3}}\)
I dlaczego?
Ostatnio zmieniony 23 paź 2009, o 20:37 przez secesjonista, łącznie zmieniany 1 raz.
piasek101
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23496
Rejestracja: 8 kwie 2008, o 22:04
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: piaski
Podziękował: 1 raz
Pomógł: 3264 razy

Dwusieczna w trójkącie i stosunki pól

Post autor: piasek101 »

secesjonista pisze:Dwusieczna CD dzieli trójkąt ABC na ADC i CDB któryxch stosunek pół jest 2:3
Zatem:
AD:AB=2:5
AD:DB=4:9
AD:AB=4:25
AD:DB=\(\displaystyle{ \sqrt{2x}}\):\(\displaystyle{ \sqrt{3x}}\)
I dlaczego?
Nie wszystko co piszesz jest prawdą - dlaczego ? Odpowiem - patrz treść zadania.
secesjonista
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 24 kwie 2007, o 11:03
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Dwusieczna w trójkącie i stosunki pól

Post autor: secesjonista »

piasek101 pisze:
secesjonista pisze:Dwusieczna CD dzieli trójkąt ABC na ADC i CDB któryxch stosunek pół jest 2:3
Zatem:
AD:AB=2:5
AD:DB=4:9
AD:AB=4:25
AD:DB=\(\displaystyle{ \sqrt{2x}}\):\(\displaystyle{ \sqrt{3x}}\)
I dlaczego?
Nie wszystko co piszesz jest prawdą - dlaczego ? Odpowiem - patrz treść zadania.
prócz edytowanej "literówki" z "iksem" treść się zgadza
piasek101
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23496
Rejestracja: 8 kwie 2008, o 22:04
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: piaski
Podziękował: 1 raz
Pomógł: 3264 razy

Dwusieczna w trójkącie i stosunki pól

Post autor: piasek101 »

secesjonista pisze:...
prócz edytowanej "literówki" z "iksem" treść się zgadza
Wiele osób (w tym niestety Ty) nie ma czasu nawet przepisać porządnie zadania, a oczekuje, że ktoś na forum poświęci swój czas i rozwali wszystko - nawet jedna literówka nieraz bardzo komplikuje sprawę.

A poniższe to co ?
secesjonista pisze:...
AD:AB=2:5
...
AD:AB=4:25
...
A to tylko druga literówka.
Niestety podejrzewam jeszcze jedną - ale ja zadania nie mam przed sobą - dlatego tylko podejrzewam.
secesjonista
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 24 kwie 2007, o 11:03
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Dwusieczna w trójkącie i stosunki pól

Post autor: secesjonista »

piasek101 pisze:
secesjonista pisze:...
prócz edytowanej "literówki" z "iksem" treść się zgadza
Wiele osób (w tym niestety Ty) nie ma czasu nawet przepisać porządnie zadania, a oczekuje, że ktoś na forum poświęci swój czas i rozwali wszystko - nawet jedna literówka nieraz bardzo komplikuje sprawę.

A poniższe to co ?
secesjonista pisze:...
AD:AB=2:5
...
AD:AB=4:25
...
A to tylko druga literówka.
Niestety podejrzewam jeszcze jedną - ale ja zadania nie mam przed sobą - dlatego tylko podejrzewam.
Niestety trzy osoby siedzą przed tym postem i przed zadaniem, każdy widzi to co ja, a jest tam:
AD:AB=2:5
AD:AB=4:25

Nie wiem przed czym siedzisz, ale chyba jednak nie przed tym samym. Może po prostu powiesz jakie w twym zadaniu są proporcje; a nie sugerujesz ogólną i zbiorową pomroczność jasną? Ja siedzę przed arkuszem maturalnym p. pdstw. P-10 i wiem co widzę i co widzą inni.

p.s. argument ad personam o niechlujnym lenistwie pominę w swej pomroczności...
piasek101
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23496
Rejestracja: 8 kwie 2008, o 22:04
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: piaski
Podziękował: 1 raz
Pomógł: 3264 razy

Dwusieczna w trójkącie i stosunki pól

Post autor: piasek101 »

secesjonista pisze:...
p.s. argument ad personam o niechlujnym lenistwie pominę w swej pomroczności...
Nic takiego nie pisałem (i na szczęście można to zobaczyć).

Skoro (teraz) piszesz o maturze podstawowej i arkuszach - to może się okazać (powtarzam zadania oryginalnego nie widzę - co zatem oznacza Twoja uwaga ,,jakie w twym zadaniu są proporcje"), że chodzi o ,,test wyboru" jednak Ty tego nie napisałeś.
Przypuszczam (zwróć uwagę jak muszę dobierać słowa), że pominąłeś literki przy odpowiedziach.

Ps. Nie lubię zabierać głosu w takich ,,sporach" jako ostatni, więc może jeszcze coś wymyślisz.
secesjonista
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 24 kwie 2007, o 11:03
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Dwusieczna w trójkącie i stosunki pól

Post autor: secesjonista »

piasek101 pisze:
secesjonista pisze:...
p.s. argument ad personam o niechlujnym lenistwie pominę w swej pomroczności...
Nic takiego nie pisałem (i na szczęście można to zobaczyć).

Skoro (teraz) piszesz o maturze podstawowej i arkuszach - to może się okazać (powtarzam zadania oryginalnego nie widzę - co zatem oznacza Twoja uwaga ,,jakie w twym zadaniu są proporcje"), że chodzi o ,,test wyboru" jednak Ty tego nie napisałeś.
Przypuszczam (zwróć uwagę jak muszę dobierać słowa), że pominąłeś literki przy odpowiedziach.

Ps. Nie lubię zabierać głosu w takich ,,sporach" jako ostatni, więc może jeszcze coś wymyślisz.
Zadanie dotyczy testu wyboru jednej prawidłowej odpowiedzi, to wydało mi się oczywiste z konstrukcji akapitów mego I-go postu.
"Wiele osób (w tym niestety Ty) nie ma czasu nawet przepisać porządnie zadania,"... to chyba cytat z Twej wypowiedzi? Niestety przepisałem dokładnie i stąd ma wizyta tutaj gdyż nie znajduję odpowiedzi.
Jednakże pominięcie literek porządkowych przy odpowiedziach, nie zmienia logiki pytania, innymi słowy czy wybrać:
AD:AB=2:5
czy
AD:DB=4:9
czy
AD:AB=4:25
czy
AD:DB=\(\displaystyle{ \sqrt{2}}\):\(\displaystyle{ \sqrt{2}}\)
ODPOWIEDZ