1. Narysuj dowolny odcinek AB i podziel go punktem C w stosunku:
a) \(\displaystyle{ \frac{1}{2}}\)
b) \(\displaystyle{ \frac{2}{3}}\)
c) \(\displaystyle{ \frac{3}{7}}\)
d) \(\displaystyle{ \frac{4}{11}}\)
2. Punkt C dzieli odcinek AB w stosunku 5:3. Oblicz długości odcinków AB, AC, BC, jeżeli:
a) \(\displaystyle{ \left|AC \right| = 6 \frac{1}{4}}\)
a) \(\displaystyle{ \left|BC \right| = 2 \frac{1}{4}}\)
a) \(\displaystyle{ \left|AB \right| = 3 \frac{1}{5}}\)
a) \(\displaystyle{ \left|AC \right|- \left|BC \right| = 1 \frac{1}{2}}\)
proszę o pomoc w tych zadaniach, muszę to zrozumieć do poniedziałku gdyż mam zaliczenie
Stosunek odcinków - twierdzenie talesa
-
- Użytkownik
- Posty: 223
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 18:10
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 3 razy
- Pomógł: 79 razy
Stosunek odcinków - twierdzenie talesa
1. Narysuj ten odcinek AB i dowolną półprostą o początku w punkcie A.
Teraz cyrklem odkładasz na tej prostej dowolną odległość tyle razy, na ile części chcesz podzielić odcinek AB.
Np. w punkcie a) będzie to 2.
Potem koniec ostatniej części łączysz z punktem B i rysujesz proste równoległe do odcinka łączącego, tak jak tutaj:
W tym wypadku będzie tylko 1 taka prosta - podzieli ona odcinek AB na 2 równe części.
W kolejnych przykładach postępujesz analogicznie.
Jeżeli nie rozumiesz tego co napisałem (troche zagmatwałem) to zajżyj tu:
... m_stosunku
2. Napewno dobrze przepisałeś to zadanie?
Z tego co napisałeś wynika, że do policzenia są już podane długości.
Teraz cyrklem odkładasz na tej prostej dowolną odległość tyle razy, na ile części chcesz podzielić odcinek AB.
Np. w punkcie a) będzie to 2.
Potem koniec ostatniej części łączysz z punktem B i rysujesz proste równoległe do odcinka łączącego, tak jak tutaj:
W tym wypadku będzie tylko 1 taka prosta - podzieli ona odcinek AB na 2 równe części.
W kolejnych przykładach postępujesz analogicznie.
Jeżeli nie rozumiesz tego co napisałem (troche zagmatwałem) to zajżyj tu:
... m_stosunku
2. Napewno dobrze przepisałeś to zadanie?
Z tego co napisałeś wynika, że do policzenia są już podane długości.
Stosunek odcinków - twierdzenie talesa
Czy jesteś w stanie pomóc mi rozwiązać zadania przez gadu gadu lub inna metodą bo zależy mi na zrobieniu tego typu 30 zadaniach możemy się jakoś dogadać czekam na szybką odpowiedź tak drugie zadanie jest dobrze przepisane.
5.10
Z odcinków o długościach a i b zbuduj odcinek o długości \(\displaystyle{ x = \sqrt{ab}}\)
5.9 Dane są odcinki a i b. Skonstruuj odcinek x, jeżeli:
a)\(\displaystyle{ x = \frac{a^{2} }{b}}\)
b)\(\displaystyle{ x = \frac{a^{2}- b^{2} }{2b} , a > b}\)
c) \(\displaystyle{ x= \frac{a^{2} +2ab+b^{2} }{3a}}\)
d) \(\displaystyle{ x= \sqrt{a^{2}- \frac{1}{4}b^{2} }, a> \frac{1}{2}b}\)
Niżej podaje linki do zadań które musze zrobić proszę kogoś o pomoc to bardzo pilne pomóżcie mi
[url]http://www.qbus522.republika.pl/scan0003.jpg[/url]
zrobienie i zrozumienie tych zadań pomoże mi zdać ten rok szkolny pomóżcie
KAŻDE ZADANIE MI POMOŻE POMÓŻCIE CHOCIAZ JEDNYM
5.10
Z odcinków o długościach a i b zbuduj odcinek o długości \(\displaystyle{ x = \sqrt{ab}}\)
5.9 Dane są odcinki a i b. Skonstruuj odcinek x, jeżeli:
a)\(\displaystyle{ x = \frac{a^{2} }{b}}\)
b)\(\displaystyle{ x = \frac{a^{2}- b^{2} }{2b} , a > b}\)
c) \(\displaystyle{ x= \frac{a^{2} +2ab+b^{2} }{3a}}\)
d) \(\displaystyle{ x= \sqrt{a^{2}- \frac{1}{4}b^{2} }, a> \frac{1}{2}b}\)
Niżej podaje linki do zadań które musze zrobić proszę kogoś o pomoc to bardzo pilne pomóżcie mi
[url]http://www.qbus522.republika.pl/scan0003.jpg[/url]
zrobienie i zrozumienie tych zadań pomoże mi zdać ten rok szkolny pomóżcie
KAŻDE ZADANIE MI POMOŻE POMÓŻCIE CHOCIAZ JEDNYM