Podany jest graniastosłup stojący na rzutni poziomej oraz płaszczyzna α(a×b) określona prostymi przecinającymi się. Wyznacz przekrój podanej bryły płaszczyzną α oraz rzeczywisty kształt przekroju.
Kreślenie rozpoczęłam w ten sposób (), ale wydaje mi się, że sposób ten jest błędny. Mam problem z rzutnią pi 3. Na powyższym rysunku ustawiłam ją równolegle do ścian prostopadłościanu, ale chyba nic z tego nie wyjdzie. Wiem, że jest jeszcze jedna metoda: wprowadzenie na pi 2 pomocniczej prostej równoległej przechodzącej przez a' i b', odwzorowanie jej na pi 1 i wprowadzenie rzutni pi 3 prostopadle do niej. Ale wtedy nie wiem co zrobić z graniastosłupem. :/
Bardzo proszę o wszelkie sugestie i pomoc w rozwiązaniu.
Przekrój graniastosłupa - rzuty Monge'a
-
- Użytkownik
- Posty: 4211
- Rejestracja: 25 maja 2012, o 21:33
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków PL
- Podziękował: 2 razy
- Pomógł: 758 razy
Przekrój graniastosłupa - rzuty Monge'a
Trzeba wyznaczyć na rzutni \(\displaystyle{ \pi_1}\) ślad płaszczyzny zawierającej proste \(\displaystyle{ a}\) oraz \(\displaystyle{ b}\) i zrzutować graniastosłup na płaszczyznę prostopadłą do tego śladu, a następnie dokonać kładu przekroju ww. graniastosłupa ww. płaszczyzną.
Gdyby nie konieczność wykonania kładu można by obyć się bez trzeciego rzutu i krawędzie przekroju wyznaczyć na rzutach istniejących. W tym przypadku są potrzebne oba ślady ww. płaszczyzny, również na rzutni \(\displaystyle{ \pi_2}\).
Gdyby nie konieczność wykonania kładu można by obyć się bez trzeciego rzutu i krawędzie przekroju wyznaczyć na rzutach istniejących. W tym przypadku są potrzebne oba ślady ww. płaszczyzny, również na rzutni \(\displaystyle{ \pi_2}\).