Polecenie:
Znajdź długość odcinka AB:
Moje rozwiązanie (złe):
Proszę o pomoc w prawidłowym rozwiązaniu.
Długość odcinka
-
- Użytkownik
- Posty: 111
- Rejestracja: 2 wrz 2010, o 19:29
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Okolice Warszawy
- Podziękował: 2 razy
-
- Użytkownik
- Posty: 111
- Rejestracja: 2 wrz 2010, o 19:29
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Okolice Warszawy
- Podziękował: 2 razy
Długość odcinka
to jest zadanie z geometrii wykreślnej ? czyli na podstawie pierwszego rysunku mam wykreślić ten drugi dobrze. teraz jest najprawdopodobniej źle.
- yorgin
- Użytkownik
- Posty: 12762
- Rejestracja: 14 paź 2006, o 12:09
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 17 razy
- Pomógł: 3440 razy
Długość odcinka
Nie za bardzo rozumiem w takim przypadku, co oznacza szukanie długości odcinka.
Jeśli mam ten odcinek narysowany na papierze bez podziałki, jak na przykład w zeszycie w kratkę, to mam go sprowadzić do odcinka leżącego na prostej wyznaczonej przez kratki? W takim przypadku wykreśliłbym prostą \(\displaystyle{ BS''}\) (tę pionową z Twojego rysunku) i zakreślił promień równy danemu odcinkowi na tej prostej zaczepiony w punkcie \(\displaystyle{ B}\) i przecinający tę prostą.
Jeśli nie mam kratek ani podziałki, to w zasadzie powiedziałbym, że nic nie muszę robić, bo mogę sobie kartkę przekręcić tak, by na oko odcinek był "od lewej do prawej".
Ale być może nie do końca rozumiem idee tego zadania, dlatego nie sugeruj się mną za bardzo.
Jeśli mam ten odcinek narysowany na papierze bez podziałki, jak na przykład w zeszycie w kratkę, to mam go sprowadzić do odcinka leżącego na prostej wyznaczonej przez kratki? W takim przypadku wykreśliłbym prostą \(\displaystyle{ BS''}\) (tę pionową z Twojego rysunku) i zakreślił promień równy danemu odcinkowi na tej prostej zaczepiony w punkcie \(\displaystyle{ B}\) i przecinający tę prostą.
Jeśli nie mam kratek ani podziałki, to w zasadzie powiedziałbym, że nic nie muszę robić, bo mogę sobie kartkę przekręcić tak, by na oko odcinek był "od lewej do prawej".
Ale być może nie do końca rozumiem idee tego zadania, dlatego nie sugeruj się mną za bardzo.