Mam takie zadanko. Oblicz tangens kąta nachylenia wykresów funkcji y=3x do dodatniej części osi X.
Czy dobrze myślę, że trzeba narysować tą funkcję, obliczyć kątomierzem kąt i sprawdzić w tablicach ile wynosi tangens? Bardzo proszę o pomoc
_____
Temat poprawiony, czy tak nie wygląda lepiej...?
bolo
Tangens kąta nachylenia wykresów
-
- Użytkownik
- Posty: 56
- Rejestracja: 24 maja 2007, o 22:45
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: poznan
- Podziękował: 1 raz
Tangens kąta nachylenia wykresów
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2007, o 17:21 przez laracroft69, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 56
- Rejestracja: 24 maja 2007, o 22:45
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: poznan
- Podziękował: 1 raz
-
- Użytkownik
- Posty: 3018
- Rejestracja: 23 mar 2005, o 10:26
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdynia
- Podziękował: 2 razy
- Pomógł: 322 razy
Tangens kąta nachylenia wykresów
Dla x = 1 y = 3. Jeśli miałaś już funkcje trygonometryczne, to tg (α) = y / x = 3 / 1.
Ogólnie: dla funkcji liniowej y = a x + b --> a - jest tangensem nachylenia funkcji do dodatniej osi OX.
Ogólnie: dla funkcji liniowej y = a x + b --> a - jest tangensem nachylenia funkcji do dodatniej osi OX.
- DEXiu
- Użytkownik
- Posty: 1174
- Rejestracja: 17 lut 2005, o 17:22
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jaworzno
- Pomógł: 69 razy
Tangens kąta nachylenia wykresów
laracroft69 ==> A tak na przyszłość: do skończenia szkoły średniej ani mi się waż używać kątomierza do czegokolwiek poza wykonaniem polecenia "narysuj taki a taki kąt" Bo w szkole NIGDY, ale to NIGDY nie rozwiązujemy zadań z geometrii robiąc rysunek i mierząc cokolwiek linijką czy kątomierzem (rysunek zrobić można, ale mierzyć cokolwiek i wynik pomiaru użyć w rozwiązaniu - NIE)
Swoją drogą (ale to takie moje osobiste zdanie) w nauce geometrii przez całe liceum (a nawet gimnazjum) nauczyciele powinni zakazywać uczniom robienia tzw. "dokładnych" rysunków (tzn. rysunków o wymiarach i proporcjach podanych w treści zadania), bo to wykształca właśnie taki odruch, jak Twój - zamiast rozwiązywać obliczeniowo każdy chce sobie "zmierzyć wynik" lub (to zwłaszcza w szkołach średnich) w rozwiązaniu powołują się na fakty które "widać z rysunku" ale których wcale nie wykazali.
Swoją drogą (ale to takie moje osobiste zdanie) w nauce geometrii przez całe liceum (a nawet gimnazjum) nauczyciele powinni zakazywać uczniom robienia tzw. "dokładnych" rysunków (tzn. rysunków o wymiarach i proporcjach podanych w treści zadania), bo to wykształca właśnie taki odruch, jak Twój - zamiast rozwiązywać obliczeniowo każdy chce sobie "zmierzyć wynik" lub (to zwłaszcza w szkołach średnich) w rozwiązaniu powołują się na fakty które "widać z rysunku" ale których wcale nie wykazali.
-
- Użytkownik
- Posty: 56
- Rejestracja: 24 maja 2007, o 22:45
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: poznan
- Podziękował: 1 raz
Tangens kąta nachylenia wykresów
Hehe to absolutnie nie jest mój odruch Nigdy w szkole nie mierzyliśmy nic kątomierzem ale jak przyszło takie zadanie to pomyślałam, że może kiedyś w końcu się przyda pozdrawiam