Wyniki równań/nierówności trygonometrycznych VS matura.

Własności funkcji trygonometrycznych i cyklometrycznych. Tożsamości. RÓWNANIA I NIERÓWNOŚCI.
Piotrek172
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 202
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 18:55
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Wyniki równań/nierówności trygonometrycznych VS matura.

Post autor: Piotrek172 »

Witam, jako iż w tym roku zdaję maturę naszedł mnie dylemat podczas rozwiązywania równań/nierówności. Dochodzę już do finału, czyli tam \(\displaystyle{ \sin x =}\) ileś coś x = ileś no i teraz pytanie. Często zdarza się (przynajmniej mi) że podaję wynik ze złego zakresu np

\(\displaystyle{ \sin x = - \frac{1}{2}}\)
Czyli tak pierwsza odp to tam bez żadnych problemów. Druga zamiast
\(\displaystyle{ x = -\frac{5 \pi }{6}+2k \pi}\)
podałem
\(\displaystyle{ x = \frac{7 \pi }{6} + 2k \pi}\)

No i jak wiadomo oba wyniki są identyczne tylko patrząc w innym cyklu na wykresie w sinusie. No i teraz moje pytanie za takie coś obniżają punkty? Zaliczają to jak 100% dobrej odpowiedzi mimo że w odpowiedziach na zadania z arkuszu jest ten pierwszy wynik a ja podałem \(\displaystyle{ 2}\)?
Ostatnio zmieniony 30 mar 2014, o 20:39 przez Jan Kraszewski, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Punkt 2.7 instrukcji LaTeX-a. Funkcje matematyczne należy zapisywać: sinus - \sin, logarytm - \log, logarytm naturalny - \ln itd.
Zahion
Moderator
Moderator
Posty: 2095
Rejestracja: 9 gru 2012, o 19:46
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa, mazowieckie
Podziękował: 139 razy
Pomógł: 504 razy

Wyniki równań/nierówności trygonometrycznych VS matura.

Post autor: Zahion »

Obie odpowiedzi są poprawne więc otrzymasz 100%.
chris_f
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2727
Rejestracja: 14 paź 2004, o 16:26
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: podkarpacie
Podziękował: 3 razy
Pomógł: 945 razy

Wyniki równań/nierówności trygonometrycznych VS matura.

Post autor: chris_f »

Nie odejmą Ci punktów, jeżeli podana przez Ciebie seria rozwiązań pokrywa się z prawidłową. Można podać nieskończenie wiele sposobów zapisu takiej samej serii rozwiązań, w zbiorze podali jedną z możliwych, Ty podałeś drugą, ktoś inny poda trzecią itd.

Ważne, żeby chodziło o taką samą serię.

Wbrew powszechnemu wśród uczniów mniemaniu, egzaminatorzy maturalni to nie są bezmyślni wyrobnicy, którzy świata nie widzą poza kluczem.

W odpowiedzi trzeba było podać jakieś przykładowe rozwiązanie, to podali i już. A egzaminator rzuci okiem czy chodzi o to samo, jak tak to przyzna maksymalną liczbę punktów.

Tak samo jest z metodą rozwiązania. Zdziwiłbyś byś się ile wariantów rozwiązania otrzymują egzaminatorzy do jednego zadania (z tego co pamiętam, to w jednym kluczu było rekordowe dziewięć), a i tak w trakcie poprawiania pojawiają się kolejne. W trakcie poprawiania, jeżeli egzaminator natknie się na nowy sposób, to jest natychmiast przesyłany do CKE, tam jest ustalany schemat punktacji i wszystko jest rozsyłane do zespołów egzaminacyjnych.

Na pewno nie można się martwić tym, że rozwiązywało się niestandardowym sposobem. Jeżeli rozwiązanie było poprawne, to dostanie się maksa.
ODPOWIEDZ