Wzór na opisanie konturu

Własności funkcji trygonometrycznych i cyklometrycznych. Tożsamości. RÓWNANIA I NIERÓWNOŚCI.
easy2002
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 3 paź 2009, o 17:36
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Wzór na opisanie konturu

Post autor: easy2002 »

Witam Serdecznie
Na forum na którym się udzielam od kilku ładnych lat

zamieściłem temat i na dzień dzisiejszy jeszcze nie otrzymałem odpowiedzi
Dziś do głowy mi przyszło iż ktoś na tym forum będzie wstanie mi na pewno pomóc
gdyż temat jest mocno powiązany z Królową nauk
Proszę o pomoc
... ht=#258683
Na początek potrzebował bym wzór do opisania tego kształtu na wałku

http://wstaw.org/m/2012/05/06/U.bmp

http://wstaw.org/m/2012/05/06/R.bmp


Mam już jeden wzór opracowany , i program działa ale zastanawiam się nad innym rozwiązaniem
Głównie zależy mi na jak najmniejsze ilość funkcji trygonometrycznych po to aby maszynie nie zajmowało to dużo czasu ( sterownik ma 15 lat więc licznie nie wychodzi mu najlepiej )
Funkcje z jakich mogę korzystać to +; -; /; * oraz Sin ; Cos ; Tan
są oczywiście działania logiczne IF i odwrotne funkcje trygonometryczne

z góry dziękuje wszystkim zainteresowanym
Awatar użytkownika
miki999
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 8691
Rejestracja: 28 lis 2007, o 18:10
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 36 razy
Pomógł: 1001 razy

Wzór na opisanie konturu

Post autor: miki999 »

Co to znaczy "opisać kształt na wałku"? W jaki sposób ma być to opisane? To zależność 2D, 3D? Może mógłbyś podać kilka linijek swojego programu? Myślę, że wtedy łatwiej będzie nam zrozumieć jak to ma wyglądać.
easy2002
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 3 paź 2009, o 17:36
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Wzór na opisanie konturu

Post autor: easy2002 »

Dziękuję za zainteresowanie
Do dyspozycji mamy układ kartezjański XYZ oraz osie obrotowe ABC
Maszyna posiada osie XYZ oraz A

Ja rozwiązałem to w ten sposób iż korzystam tylko z dwóch osi X oraz A
maszyna liczy z podanych promieni obwiniętych na końcach reszta jest prostym skokiem na zwój
czyli jak jest 153.3 to oś A obraca się o 360 Stopni a jednocześnie oś X przesuwa się o 153.3

Linia programu
L X+153.3 A+360
to jest wykonywane tyle razy ile jest pełnych zwoi - to akurat jest bardzo proste
Problemy się zaczynają na końcach gdzie maszyna w osi X ma przesunąć się o wartość promienia który jest opisany na wałku na 608

Nie chciałbym na razie umieszczać kodu programu
ewentualnie później na PRV

Czekam na pomysły
pozdrawiam
ODPOWIEDZ