Trygonometria w gimnazjum
-
- Użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 3 cze 2010, o 17:15
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Podziękował: 1 raz
Trygonometria w gimnazjum
Mam poprowadzić lekcję o trygonometrii w 3 klasie gimnazjum, sam umiem i rozumiem podstawy, ale nie wiem jak wytłumaczyć je 30 osobą tak, żeby w ciągu 45 minut pojęły jak najwięcej. Wiem czasu jest mało, ale jeżeli zadania będą zrozumiałe to można się naprawdę wiele nauczyć. Mój problem polega na tym, że nie wiem od czego zacząć i jakiej maści zadania robić potem. Może coś doradzicie. Z góry dzięki.
-
- Użytkownik
- Posty: 3044
- Rejestracja: 25 mar 2010, o 15:34
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gołąb
- Podziękował: 24 razy
- Pomógł: 513 razy
Trygonometria w gimnazjum
Zacznij od początku- definicja siniusa, cosinusa, tangensa, cotangensa (najpierw w trójkącie prostokątnym potem w układzie współrzędnych)
Dalej proponuje omówić właściwości tych funkcji ( ich wykresów nie , bo w gimnazjum nie warto tłumaczyć miary łukowej kąta - zmarnujesz na to dużo czasu a i tak nie załapią- na to trzeba dużo ćwiczeń)
Później podstawowe związki między funkcjami trygonometrycznymi i podstawowe tożsamości trygonometryczne- tu proponuje zadania typu "mając daną wartość jednej funkcji trygonometrycznej kąta obliczyć wartości pozostałych)
To wszystko co przyszło mi do głowy, jak coś jeszcze wymyślę to napiszę-- 4 cze 2010, o 14:31 --Zacznij od początku- definicja siniusa, cosinusa, tangensa, cotangensa (najpierw w trójkącie prostokątnym potem w układzie współrzędnych)
Dalej proponuje omówić właściwości tych funkcji ( ich wykresów nie , bo w gimnazjum nie warto tłumaczyć miary łukowej kąta - zmarnujesz na to dużo czasu a i tak nie załapią- na to trzeba dużo ćwiczeń)
Później podstawowe związki między funkcjami trygonometrycznymi i podstawowe tożsamości trygonometryczne- tu proponuje zadania typu "mając daną wartość jednej funkcji trygonometrycznej kąta obliczyć wartości pozostałych)
To wszystko co przyszło mi do głowy, jak coś jeszcze wymyślę to napiszę
Dalej proponuje omówić właściwości tych funkcji ( ich wykresów nie , bo w gimnazjum nie warto tłumaczyć miary łukowej kąta - zmarnujesz na to dużo czasu a i tak nie załapią- na to trzeba dużo ćwiczeń)
Później podstawowe związki między funkcjami trygonometrycznymi i podstawowe tożsamości trygonometryczne- tu proponuje zadania typu "mając daną wartość jednej funkcji trygonometrycznej kąta obliczyć wartości pozostałych)
To wszystko co przyszło mi do głowy, jak coś jeszcze wymyślę to napiszę-- 4 cze 2010, o 14:31 --Zacznij od początku- definicja siniusa, cosinusa, tangensa, cotangensa (najpierw w trójkącie prostokątnym potem w układzie współrzędnych)
Dalej proponuje omówić właściwości tych funkcji ( ich wykresów nie , bo w gimnazjum nie warto tłumaczyć miary łukowej kąta - zmarnujesz na to dużo czasu a i tak nie załapią- na to trzeba dużo ćwiczeń)
Później podstawowe związki między funkcjami trygonometrycznymi i podstawowe tożsamości trygonometryczne- tu proponuje zadania typu "mając daną wartość jednej funkcji trygonometrycznej kąta obliczyć wartości pozostałych)
To wszystko co przyszło mi do głowy, jak coś jeszcze wymyślę to napiszę