Trygonometria w gimnazjum

Własności funkcji trygonometrycznych i cyklometrycznych. Tożsamości. RÓWNANIA I NIERÓWNOŚCI.
lol2x
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 3 cze 2010, o 17:15
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował: 1 raz

Trygonometria w gimnazjum

Post autor: lol2x »

Mam poprowadzić lekcję o trygonometrii w 3 klasie gimnazjum, sam umiem i rozumiem podstawy, ale nie wiem jak wytłumaczyć je 30 osobą tak, żeby w ciągu 45 minut pojęły jak najwięcej. Wiem czasu jest mało, ale jeżeli zadania będą zrozumiałe to można się naprawdę wiele nauczyć. Mój problem polega na tym, że nie wiem od czego zacząć i jakiej maści zadania robić potem. Może coś doradzicie. Z góry dzięki.
bakala12
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3044
Rejestracja: 25 mar 2010, o 15:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gołąb
Podziękował: 24 razy
Pomógł: 513 razy

Trygonometria w gimnazjum

Post autor: bakala12 »

Zacznij od początku- definicja siniusa, cosinusa, tangensa, cotangensa (najpierw w trójkącie prostokątnym potem w układzie współrzędnych)
Dalej proponuje omówić właściwości tych funkcji ( ich wykresów nie , bo w gimnazjum nie warto tłumaczyć miary łukowej kąta - zmarnujesz na to dużo czasu a i tak nie załapią- na to trzeba dużo ćwiczeń)
Później podstawowe związki między funkcjami trygonometrycznymi i podstawowe tożsamości trygonometryczne- tu proponuje zadania typu "mając daną wartość jednej funkcji trygonometrycznej kąta obliczyć wartości pozostałych)

To wszystko co przyszło mi do głowy, jak coś jeszcze wymyślę to napiszę-- 4 cze 2010, o 14:31 --Zacznij od początku- definicja siniusa, cosinusa, tangensa, cotangensa (najpierw w trójkącie prostokątnym potem w układzie współrzędnych)
Dalej proponuje omówić właściwości tych funkcji ( ich wykresów nie , bo w gimnazjum nie warto tłumaczyć miary łukowej kąta - zmarnujesz na to dużo czasu a i tak nie załapią- na to trzeba dużo ćwiczeń)
Później podstawowe związki między funkcjami trygonometrycznymi i podstawowe tożsamości trygonometryczne- tu proponuje zadania typu "mając daną wartość jednej funkcji trygonometrycznej kąta obliczyć wartości pozostałych)

To wszystko co przyszło mi do głowy, jak coś jeszcze wymyślę to napiszę
ODPOWIEDZ