Wyznacz współrzędne wektora \(\displaystyle{ \vec{v}}\) mającego długość \(\displaystyle{ 1}\) , prostopadłego jednocześnie do wektora \(\displaystyle{ \vec{u}\left[3;6;8\right]}\) i wersora osi \(\displaystyle{ x}\) .
Wiem tyle, że:
\(\displaystyle{ \vec{v}\left[x;y;z\right]}\)
\(\displaystyle{ \sqrt{x^2{}+y^2+z^2}=1}\)
I tego nie jestem pewien, żeby wektor był prostopadły do \(\displaystyle{ \vec{u}}\) i osi \(\displaystyle{ x}\) . Trzeba je wymnożyć wektorowo?
Współrzędne wektora
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 7 lut 2018, o 19:45
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Polski
- Podziękował: 1 raz
Współrzędne wektora
Ostatnio zmieniony 8 lut 2018, o 16:23 przez SlotaWoj, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: W tekście zmienne i stałe (zwłaszcza z jednostkami) również koduj LaTeXem.
Powód: W tekście zmienne i stałe (zwłaszcza z jednostkami) również koduj LaTeXem.
- kerajs
- Użytkownik
- Posty: 8585
- Rejestracja: 17 maja 2013, o 10:23
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 307 razy
- Pomógł: 3351 razy
Re: Współrzędne wektora
Raczej skalarnie:
\(\displaystyle{ \begin{cases} \vec{u} \circ \vec{v} =0 \\ \vec{i} \circ \vec{v} =0 \end{cases} \\
\begin{cases} 3x+6y+8z=0 \\ 1x+0y+0z=0 \end{cases} \\
\begin{cases} z= \frac{-3}{4}y \\ x=0 \end{cases}}\)
\(\displaystyle{ \vec{v}=\left[ 0,y,\frac{-3}{4}y \right]}\)
Teraz unormuj wektor v (dostaniesz dwa rozwiązania).
\(\displaystyle{ \begin{cases} \vec{u} \circ \vec{v} =0 \\ \vec{i} \circ \vec{v} =0 \end{cases} \\
\begin{cases} 3x+6y+8z=0 \\ 1x+0y+0z=0 \end{cases} \\
\begin{cases} z= \frac{-3}{4}y \\ x=0 \end{cases}}\)
\(\displaystyle{ \vec{v}=\left[ 0,y,\frac{-3}{4}y \right]}\)
Teraz unormuj wektor v (dostaniesz dwa rozwiązania).
- Dasio11
- Moderator
- Posty: 10225
- Rejestracja: 21 kwie 2009, o 19:04
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 40 razy
- Pomógł: 2362 razy
Współrzędne wektora
Iloczyn wektorowy to moim zdaniem najlepsze rozwiązanie, bo dostajemy automatycznie wektor prostopadły do \(\displaystyle{ \vec{u}}\) oraz osi \(\displaystyle{ x.}\) Potem wystarczy go unormować.wayover pisze:I tego nie jestem pewien, żeby wektor był prostopadły do \(\displaystyle{ \vec{u}}\) i osi \(\displaystyle{ x}\) . Trzeba je wymnożyć wektorowo?