Przedstawiam zadania z układów równań z którymi mam problem.
z1.
Podaj wszystkie rozwiązania w\(\displaystyle{ \mathbb{Z} _{5}}\) układu równań:
\(\displaystyle{ \left\{\begin{array}{l} x+2y+3z=4\\3x+4y+z=4\\2x+3y+2z=1 \end{array}}\)
z2.
Sprawdź dla jakiego \(\displaystyle{ p}\) układ równań jest sprzeczny:
\(\displaystyle{ \left\{\begin{array}{l} px+y+z=1\\x+y-z=p\\x-y+pz=1 \end{array}}\)
Dzięki za pomoc.
układy równań.
-
- Użytkownik
- Posty: 22171
- Rejestracja: 15 maja 2011, o 20:55
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 38 razy
- Pomógł: 3748 razy
Re: układy równań.
a) Dodaj trzecie równanie do drugiego i to, co wyszło porównaj z pierwszym. Wniosek???
Potem do pierwszego dodaj dwa razy drugie...
b. policz wyznacznik. Kiedy jest zerowy?
Potem do pierwszego dodaj dwa razy drugie...
b. policz wyznacznik. Kiedy jest zerowy?
-
- Użytkownik
- Posty: 130
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 13:27
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 2 razy
Re: układy równań.
No dobrze musi być \(\displaystyle{ p=-3}\) lub \(\displaystyle{ p=5}\) i co dalej. Jeżeli jest sprzeczny to czy w takim razie istnieje taki wyznacznik z kolejnych macierzy o zastąpionych kolumnami wyrazami wolnymi różny od zera?a4karo pisze:a) ...
b. policz wyznacznik. Kiedy jest zerowy?
-
- Użytkownik
- Posty: 130
- Rejestracja: 1 lut 2017, o 13:27
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 2 razy
układy równań.
Akurat wiedziałem z powiązania rozwiązywalności układu liniowego a rzędem macierzy, ale z racji na małą praktyczność tego wolałbym się upewnić czy metoda z mojego poprzedniego posta jest poprawna.
To znaczy, że czy układ jest sprzeczny gdy \(\displaystyle{ W=0}\) i (\(\displaystyle{ W _{x} \neq 0}\) lub \(\displaystyle{ W _{y} \neq 0}\) lub \(\displaystyle{ W _{z} \neq 0}\))
Proszę pisać czy się mylę lub nie.
To znaczy, że czy układ jest sprzeczny gdy \(\displaystyle{ W=0}\) i (\(\displaystyle{ W _{x} \neq 0}\) lub \(\displaystyle{ W _{y} \neq 0}\) lub \(\displaystyle{ W _{z} \neq 0}\))
Proszę pisać czy się mylę lub nie.