Macierz odwzorowania

Przestrzenie wektorowe, bazy, liniowa niezależność, macierze.... Formy kwadratowe, twierdzenia o klasyfikacji...
aolo23
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 307
Rejestracja: 5 sty 2016, o 13:01
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska
Podziękował: 118 razy
Pomógł: 2 razy

Macierz odwzorowania

Post autor: aolo23 »

Niech \(\displaystyle{ \RR_{3}\left[ x\right] = \left\{ w \in \RR\left[ x\right] : \deg(w) \le 3 \right\}}\)
Niech \(\displaystyle{ L\left( W\right) =w'}\) (Pochodne wielomianu \(\displaystyle{ w}\) )
Wyznacz macierz odwzorowania \(\displaystyle{ L}\) w bazie uporządkowanej \(\displaystyle{ (1,x,x^{2},x^{3})}\) .

Jak by mi ktoś to tak łopatologicznie wytłumaczył, tak jeśli się da krok po kroku, to byłbym wdzięczny.
Awatar użytkownika
leg14
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3132
Rejestracja: 5 lis 2014, o 20:24
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 154 razy
Pomógł: 475 razy

Macierz odwzorowania

Post autor: leg14 »

Najpierw wyznacz obrazy elementów bazy.
aolo23
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 307
Rejestracja: 5 sty 2016, o 13:01
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska
Podziękował: 118 razy
Pomógł: 2 razy

Macierz odwzorowania

Post autor: aolo23 »

\(\displaystyle{ \left( 0,1,2x,3x^{2}\right)}\)
Awatar użytkownika
leg14
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3132
Rejestracja: 5 lis 2014, o 20:24
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 154 razy
Pomógł: 475 razy

Re: Macierz odwzorowania

Post autor: leg14 »

To teraz każdy z tych obrazów wektorów z bazy musisz przedstawić jako kombinację liniową elementów bazy.
aolo23
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 307
Rejestracja: 5 sty 2016, o 13:01
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska
Podziękował: 118 razy
Pomógł: 2 razy

Macierz odwzorowania

Post autor: aolo23 »

Jak to zrobić?
Zymon
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 140
Rejestracja: 3 lis 2017, o 10:53
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 10 razy
Pomógł: 15 razy

Re: Macierz odwzorowania

Post autor: Zymon »

Zauważ jak rozkłada się każdy z wynikowych wektorów w zadanej bazie.
Oznaczam:
\(\displaystyle{ v _{1}=1}\)
\(\displaystyle{ ...}\)
\(\displaystyle{ v _{4}=x ^{3}}\)
\(\displaystyle{ 0}\) to będzie oczywiście \(\displaystyle{ \theta}\)(wektor zerowy), \(\displaystyle{ 1}\) to będzie po prostu \(\displaystyle{ v _{1}}\), \(\displaystyle{ 2x}\) to \(\displaystyle{ 2v _{2}}\) itd.
ODPOWIEDZ