Macierz X

Przestrzenie wektorowe, bazy, liniowa niezależność, macierze.... Formy kwadratowe, twierdzenia o klasyfikacji...
Awatar użytkownika
riot01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 7 gru 2016, o 18:36
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska
Podziękował: 18 razy

Macierz X

Post autor: riot01 »

Z tym tez mam problem.
Znaleźć macierz \(\displaystyle{ X}\) spełniającą równanie:

\(\displaystyle{ X\cdot \begin{bmatrix}
1 & 0 & 0\\
0 & 1 & 2
\end{bmatrix} = \begin{bmatrix}
1 &3 \\
2 &4 \\
4&8
\end{bmatrix}^T}\)


(Nie wiem jak to lepiej zrobić )
Ostatnio zmieniony 7 gru 2016, o 22:16 przez Jan Kraszewski, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Poprawa wiadomości.
Awatar użytkownika
kerajs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 8585
Rejestracja: 17 maja 2013, o 10:23
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 307 razy
Pomógł: 3351 razy

Macierz X

Post autor: kerajs »

Taka macierz nie istnieje bo:
\(\displaystyle{ A _{m \times n}B _{n \times l}=C _{m \times l}}\)
a Ty masz:
\(\displaystyle{ X _{m \times 2}B _{2 \times 3} \neq C _{ 3\times 2}}\)
Awatar użytkownika
riot01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 7 gru 2016, o 18:36
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska
Podziękował: 18 razy

Macierz X

Post autor: riot01 »

Faktycznie, ale wkradł się błąd, za którego przepraszam.
Macierz w wyniku jest transponowana
Awatar użytkownika
kerajs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 8585
Rejestracja: 17 maja 2013, o 10:23
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 307 razy
Pomógł: 3351 razy

Macierz X

Post autor: kerajs »

\(\displaystyle{ X_{m \times n} \cdot \begin{bmatrix}1 & 0 & 0\\ 0 & 1 & 2\end{bmatrix}_{2 \times 3} = \begin{bmatrix}1 & 2 & 4 \\ 3 & 4 & 8 \end{bmatrix}_{2 \times 3}}\)
\(\displaystyle{ X_{2 \times 2} \cdot \begin{bmatrix}1 & 0 & 0\\ 0 & 1 & 2\end{bmatrix}_{2 \times 3} = \begin{bmatrix}1 & 2 & 4 \\ 3 & 4 & 8 \end{bmatrix}_{2 \times 3}}\)
\(\displaystyle{ \begin{bmatrix}a & b \\ c & d \end{bmatrix} \cdot \begin{bmatrix}1 & 0 & 0\\ 0 & 1 & 2\end{bmatrix} = \begin{bmatrix}1 & 2 & 4 \\ 3 & 4 & 8 \end{bmatrix}}\)
\(\displaystyle{ \begin{bmatrix}a & b & 2b\\ c & d & 2d\end{bmatrix} = \begin{bmatrix}1 & 2 & 4 \\ 3 & 4 & 8 \end{bmatrix}}\)
\(\displaystyle{ \begin{cases} a=1 \\ b=2 \\ 2b=4 \\ c=3 \\ d=4 \\ 2d=8 \end{cases}}\)

\(\displaystyle{ X=\begin{bmatrix}1 & 2 \\ 3 & 4 \end{bmatrix}}\)
Awatar użytkownika
riot01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 7 gru 2016, o 18:36
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska
Podziękował: 18 razy

Macierz X

Post autor: riot01 »

Jak doszedłeś do tego że X jest 2x2?

Edit: Dobra kumam
Dzięki wielkie
ODPOWIEDZ