Wektory prostopadłe.

Przestrzenie wektorowe, bazy, liniowa niezależność, macierze.... Formy kwadratowe, twierdzenia o klasyfikacji...
adrian1203
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 6 lis 2016, o 15:38
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 1 raz

Wektory prostopadłe.

Post autor: adrian1203 »

Dany jest wektor \(\displaystyle{ v}\) w przestrzeni trójwymiarowej . Skonstruować wektor \(\displaystyle{ u}\) prostopadły do \(\displaystyle{ v}\), a następnie wektor w prostopadły do \(\displaystyle{ u}\) i \(\displaystyle{ v}\). Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 14 lis 2016, o 20:05 przez AiDi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: W lateXu zapisujemy także pojedyncze symbole.
Awatar użytkownika
kerajs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 8581
Rejestracja: 17 maja 2013, o 10:23
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 307 razy
Pomógł: 3349 razy

Wektory prostopadłe.

Post autor: kerajs »

1)
\(\displaystyle{ \vec{u}\circ \vec{v}=0}\)
2)
\(\displaystyle{ \vec{w}= \vec{u} \times \vec{v}}\)

PS
W wektorze u przyjąłbym współczynnik m za tę współrzędną która w wektorze v nie jest zerem, a za pozostałe współrzędne wziąłbym jedynki. Iloczyn skalarny wyznaczy wartość m.
adrian1203
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 6 lis 2016, o 15:38
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 1 raz

Wektory prostopadłe.

Post autor: adrian1203 »

Dzięki
ODPOWIEDZ