a) \(\displaystyle{ (M(2), \cdot )}\)
b) \(\displaystyle{ ( \pi (3),+)}\)
\(\displaystyle{ (p+w)(x)=p(x)+w(x)}\)
czy jest to przestrzen wektorowa?
- yorgin
- Użytkownik
- Posty: 12762
- Rejestracja: 14 paź 2006, o 12:09
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 17 razy
- Pomógł: 3440 razy
czy jest to przestrzen wektorowa?
Czym jest \(\displaystyle{ M(2)}\)? Czym jest \(\displaystyle{ \pi(3)}\)? Ponadto - brakuje po jednym działaniu oraz ciała, nad którym rozważany jest zbiór.
Znasz chociaż warunki na przestrzeń wektorową?
Ostatniej linijki ni w ząb nie rozumiem.
Znasz chociaż warunki na przestrzeń wektorową?
Ostatniej linijki ni w ząb nie rozumiem.
-
- Użytkownik
- Posty: 145
- Rejestracja: 13 paź 2014, o 09:40
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 38 razy
czy jest to przestrzen wektorowa?
ostatni to chodzi o wielomiany,a dokładniej o ich dodawanie. Takie jest polecenie. Ja tez tego wlasnie nie rozumiem
- yorgin
- Użytkownik
- Posty: 12762
- Rejestracja: 14 paź 2006, o 12:09
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 17 razy
- Pomógł: 3440 razy
czy jest to przestrzen wektorowa?
Ok, zróbmy tak.
Po pierwsze - zapoznaj się z definicją przestrzeni wektorowej. Przeczytaj wykład albo poszukaj w sieci, np tutaj:
Po drugie - jeżeli istotnie takie jest polecenie, to zachodzą dwa przypadki:
a) Autor zadania sam nie rozumie, co robi.
b) Masz niepełną treść zadania.
Niezależnie od tego, który zachodzi, bez sensownej treści zadania nie można zadań zrobić tak, jak autor tego sobie życzy. Ja mogę się domyślać, co autor miał na myśli, ale tego robić nie będę.
Po trzecie - poczytaj przykłady sprawdzania, czy coś jest przestrzenią wektorową. Kilka znajdziesz w linku, który dołączyłem w "po pierwsze".
Po pierwsze - zapoznaj się z definicją przestrzeni wektorowej. Przeczytaj wykład albo poszukaj w sieci, np tutaj:
Po drugie - jeżeli istotnie takie jest polecenie, to zachodzą dwa przypadki:
a) Autor zadania sam nie rozumie, co robi.
b) Masz niepełną treść zadania.
Niezależnie od tego, który zachodzi, bez sensownej treści zadania nie można zadań zrobić tak, jak autor tego sobie życzy. Ja mogę się domyślać, co autor miał na myśli, ale tego robić nie będę.
Po trzecie - poczytaj przykłady sprawdzania, czy coś jest przestrzenią wektorową. Kilka znajdziesz w linku, który dołączyłem w "po pierwsze".