reprezentacja liczb zespolonych na płaszczyźnie

Przestrzenie wektorowe, bazy, liniowa niezależność, macierze.... Formy kwadratowe, twierdzenia o klasyfikacji...
matematyka464
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 459
Rejestracja: 3 lis 2013, o 12:00
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Pomógł: 1 raz

reprezentacja liczb zespolonych na płaszczyźnie

Post autor: matematyka464 »

Cześć
Pomóżcie mi z tym:
\(\displaystyle{ A=\{z \in \CC : | \overline{z} - 1 + 3i | \le 5\} \\
A=\{z \in \CC : \frac{z-2i}{z+1} > 1\} \\
A=\{z \in \CC : 2 \le | iz - 5| < 3\}}\)
Awatar użytkownika
yorgin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12762
Rejestracja: 14 paź 2006, o 12:09
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 17 razy
Pomógł: 3440 razy

reprezentacja liczb zespolonych na płaszczyźnie

Post autor: yorgin »

1. Podstaw \(\displaystyle{ z=a+bi}\). Wyjdzie równanie koła.

2. Jest to źle postawione zadanie.

3. Mamy \(\displaystyle{ |iz-5|=|i(z+5i)|=|z+5i|}\) i można liczyć jak w 1.
Awatar użytkownika
pyzol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4346
Rejestracja: 26 kwie 2010, o 11:39
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowa Ruda
Podziękował: 5 razy
Pomógł: 929 razy

reprezentacja liczb zespolonych na płaszczyźnie

Post autor: pyzol »

Myślę, że w 2 brakuje modułu.
matematyka464
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 459
Rejestracja: 3 lis 2013, o 12:00
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Pomógł: 1 raz

reprezentacja liczb zespolonych na płaszczyźnie

Post autor: matematyka464 »

tak, w 2. ma być moduł
1. Podstaw z=a+bi. Wyjdzie równanie koła.
Ale dopiero po podniesieniu stronami do kwadratu, co nie?
Mamy \(\displaystyle{ |iz-5|=|i(z+5i)|=|z+5i|}\) i można liczyć jak w 1.
[/quote]Nie rozumiem przejścia:
\(\displaystyle{ |i(z+5i)|=|z+5i|}\)
Awatar użytkownika
pyzol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4346
Rejestracja: 26 kwie 2010, o 11:39
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowa Ruda
Podziękował: 5 razy
Pomógł: 929 razy

reprezentacja liczb zespolonych na płaszczyźnie

Post autor: pyzol »

\(\displaystyle{ |i|=1\\
|ab|=|a||b|}\)

Inna sprawa, to już powinieneś wiedzieć, że:
\(\displaystyle{ |z-z_0|=r}\), to równanie okręgu o środku w pkcie \(\displaystyle{ z_0}\) i promieniu \(\displaystyle{ r}\). Opuszczamy dzięki temu trochę niepotrzebnych obliczeń.
matematyka464
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 459
Rejestracja: 3 lis 2013, o 12:00
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Pomógł: 1 raz

reprezentacja liczb zespolonych na płaszczyźnie

Post autor: matematyka464 »

ok, a jak narysować to:
\(\displaystyle{ \Im(z) \ge \Re( (\overline{z})^2 ) )}\)
Ostatnio zmieniony 4 sty 2014, o 22:06 przez yorgin, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawa wiadomości.
Awatar użytkownika
yorgin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12762
Rejestracja: 14 paź 2006, o 12:09
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 17 razy
Pomógł: 3440 razy

reprezentacja liczb zespolonych na płaszczyźnie

Post autor: yorgin »

Myślę, że najprościej jest po prostu podstawić \(\displaystyle{ z=x+iy}\).
matematyka464
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 459
Rejestracja: 3 lis 2013, o 12:00
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Pomógł: 1 raz

reprezentacja liczb zespolonych na płaszczyźnie

Post autor: matematyka464 »

próbowałem, doszedłem do:
\(\displaystyle{ 2ab \ge a^2 - b^2}\) ( albo znak nierówności był w drugą stronę- nie pamiętam).
2. Widziałem w pewnym sposobie rozwiązywania równań zespolonych "nałożenie" modułu na obie strony równania, w sensie np. podnosimy dwie strony równania, tak w rozwiązaniu jest zastosowane obłożenie modułem, konkretniej dało to taki zysk, że po jednej stronie były liczby zespolone i jakieś tam sprzężenia a po prawej stronie liczba rzeczywista.
Nie rozumiem, dlaczego możemy sobie tak zrobić, tzn. chciałbym przeczytać jakieś takie uzasadnienie.
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
yorgin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12762
Rejestracja: 14 paź 2006, o 12:09
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 17 razy
Pomógł: 3440 razy

reprezentacja liczb zespolonych na płaszczyźnie

Post autor: yorgin »

matematyka464 pisze:próbowałem, doszedłem do:
\(\displaystyle{ 2ab \ge a^2 - b^2}\) ( albo znak nierówności był w drugą stronę- nie pamiętam).
Do czego jest to odpowiedź? Na pewno nie do tego, co wynika z mojego poprzedniego posta.
matematyka464 pisze: 2. Widziałem w pewnym sposobie rozwiązywania równań zespolonych "nałożenie" modułu na obie strony równania, w sensie np. podnosimy dwie strony równania, tak w rozwiązaniu jest zastosowane obłożenie modułem, konkretniej dało to taki zysk, że po jednej stronie były liczby zespolone i jakieś tam sprzężenia a po prawej stronie liczba rzeczywista.
Nie rozumiem, dlaczego możemy sobie tak zrobić, tzn. chciałbym przeczytać jakieś takie uzasadnienie.
Pozdrawiam!
Jak dwie liczby zespolone są równe, to ich moduły również. Można więc w równaniach zespolonych obkładać strony modułami.
ODPOWIEDZ