równanie dla wektorów

Przestrzenie wektorowe, bazy, liniowa niezależność, macierze.... Formy kwadratowe, twierdzenia o klasyfikacji...
martar1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 23 mar 2013, o 15:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 5 razy

równanie dla wektorów

Post autor: martar1990 »

\(\displaystyle{ \vec{u}}\) jest stałym wektorem jednostkowym, a dla dowolnego \(\displaystyle{ \vec{b}}\) zachodzi:
\(\displaystyle{ b^2=(\vec{u} \cdot \vec{b})^2+(\vec{u} \times \vec{b})^2}\)
pomagaj sobie rysunkiem.
Gdy mamy u i b prostopadłe to z iloczynu wektorowego wychodzi poprawny wynik.
Właśnie nie wiem, jak to jest z tym iloczynem skalarnym, gdy wektory nie są prostopadłe. wtedy w grę wchodzi jeszcze \(\displaystyle{ \cos {\theta}}\) jeśli biorę tylko rzut na oś na której leży u, to nie mam pełnej długości wektora b mimo że \(\displaystyle{ \cos {\theta} =1}\)
Gdzie jest błąd w moim rozumowaniu?
liu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1330
Rejestracja: 10 paź 2004, o 13:30
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Pomógł: 104 razy

równanie dla wektorów

Post autor: liu »

Wskazówka: jedynka trygonometryczna.
ODPOWIEDZ