Cześć.
Jestem w trakcie pisania dość prostej aplikacji, która wyświetla prosty sześcian, na którym wyświetlam proste obrazki. W tej oto aplikacji mam specjalną macierz obrotu bryły (GLKMatrix4). Jednej z funkcjonalności, jaką chciałbym zawrzeć w aplikacji, jest dodanie przejścia do najbardziej widocznej ścianki na ekranie. Problem w tym, że jestem zielony, jeżeli chodzi o kwaterniony i macierze oraz przekształcenia ich. Same podstawy związane z transpozycją, odwracaniem, sumowaniem i mnożeniem macierzy znam na poziomie akademickim.
W tej chwili mam zapisane po 4 kwaterniony dla każdej płaszczyzny. Gdy szukam najbliższej ścianki wyznaczam kwaternion dla niej, a następnie sprawdzam które współczynniki z zapisanych kwaternionów mają najbliższą wartość. Po tym zwracam daną płaszczyznę. Bardzo duże obejście i na dodatek nie działa tak, jak należy. Ma ktoś pomysł jak to ugryźć? Jakieś poradniki albo kursy?