Macierz widoku przekształcenia, płaszczyzny

Przestrzenie wektorowe, bazy, liniowa niezależność, macierze.... Formy kwadratowe, twierdzenia o klasyfikacji...
szu013
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 27 lut 2013, o 17:18
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Katowice

Macierz widoku przekształcenia, płaszczyzny

Post autor: szu013 »

Cześć.

Jestem w trakcie pisania dość prostej aplikacji, która wyświetla prosty sześcian, na którym wyświetlam proste obrazki. W tej oto aplikacji mam specjalną macierz obrotu bryły (GLKMatrix4). Jednej z funkcjonalności, jaką chciałbym zawrzeć w aplikacji, jest dodanie przejścia do najbardziej widocznej ścianki na ekranie. Problem w tym, że jestem zielony, jeżeli chodzi o kwaterniony i macierze oraz przekształcenia ich. Same podstawy związane z transpozycją, odwracaniem, sumowaniem i mnożeniem macierzy znam na poziomie akademickim.

W tej chwili mam zapisane po 4 kwaterniony dla każdej płaszczyzny. Gdy szukam najbliższej ścianki wyznaczam kwaternion dla niej, a następnie sprawdzam które współczynniki z zapisanych kwaternionów mają najbliższą wartość. Po tym zwracam daną płaszczyznę. Bardzo duże obejście i na dodatek nie działa tak, jak należy. Ma ktoś pomysł jak to ugryźć? Jakieś poradniki albo kursy?
ODPOWIEDZ