Wzory Cramera
Wzory Cramera
\(\displaystyle{ \left\{\begin{array}{l} x_{1} + x_{2} + x_{3} = 3 \\ 2x_{1} - x_{2} + x_{3} = 2 \\ x_{1} - x_{2} - x_{3} = -1 \end{array}}\)
Ostatnio zmieniony 5 lut 2013, o 21:14 przez kamil13151, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Temat umieszczony w złym dziale.
Powód: Temat umieszczony w złym dziale.
-
- Użytkownik
- Posty: 5018
- Rejestracja: 28 wrz 2009, o 16:53
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 459 razy
- Pomógł: 912 razy
Wzory Cramera
Niestety nic nie umiem z matematyki i potrzebuję jasnego toku rozumowania oraz rozwiązania.
-
- Użytkownik
- Posty: 5018
- Rejestracja: 28 wrz 2009, o 16:53
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 459 razy
- Pomógł: 912 razy
Wzory Cramera
Układ \(\displaystyle{ n}\) równań liniowych \(\displaystyle{ Ax = b}\), gdzie \(\displaystyle{ A}\) jest kwadratową macierzą nieosobliwą stopnia \(\displaystyle{ n}\) oraz \(\displaystyle{ x}\) i \(\displaystyle{ b}\) są wektorami o \(\displaystyle{ n}\) współrzędnych nazywamy układem Cramera.
Ostatnio zmieniony 5 lut 2013, o 21:57 przez kamil13151, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Całe wyrażenia matematyczne umieszczaj w tagach[latex] [/latex] .
Powód: Całe wyrażenia matematyczne umieszczaj w tagach
-
- Użytkownik
- Posty: 5018
- Rejestracja: 28 wrz 2009, o 16:53
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 459 razy
- Pomógł: 912 razy
Wzory Cramera
To dopiszę najważniejsze... jeśli \(\displaystyle{ \det A \neq 0}\) to układ ma jednoznaczne rozwiązanie. Do policzenia masz wyznacznik na początku (bez wyrazów wolnych!) - korzystasz z reguły Sarussa: