Sprawdz. czy podane zbiory stanowia podprz. przestrzeni R3

Przestrzenie wektorowe, bazy, liniowa niezależność, macierze.... Formy kwadratowe, twierdzenia o klasyfikacji...
Aegon
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 20 sty 2013, o 18:31
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 4 razy

Sprawdz. czy podane zbiory stanowia podprz. przestrzeni R3

Post autor: Aegon »

Witam,

Mam mały kłopot z tym oto zadaniem:

Sprawdź, czy podane zbiory stanowią podprzestrzenie liniowe przestrzeni \(\displaystyle{ R^{3}}\):

\(\displaystyle{ V={(x,y,z) \in R^{3}: 3x-2y-z=0}}\)

\(\displaystyle{ W={(x,y,z) \in R^{3}: x^{2}+y^{2}+z^{2}=1}}\)

Jako, że niestety na ćwiczeniach nie zdążyliśmy przerobić jeszcze ani jednego zadania z przestrzeni liniowych to niestety w tego typu zadaniach jestem zupełnie zielony. Oczywiście przeszukałem internet w poszukiwaniu podobnych zadań, lecz jedynie co znalazłem to dwa suche warunki, które jak na razie nic mi nie mówią:

\(\displaystyle{ 1.\bigwedge\limits_{x_1,x_2;y_1,y_2\in A} x_1,y_1+x_2,y_2 \in A \\
\\
\\
2. \bigwedge\limits_{\alpha \in R} \alpha xy \in A}\)


Będę wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki!

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 22 sty 2013, o 11:00 przez MichalPWr, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Temat umieszczony w złym dziale.
Awatar użytkownika
MichalPWr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1625
Rejestracja: 29 wrz 2010, o 15:55
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Leszno
Podziękował: 7 razy
Pomógł: 387 razy

Sprawdz. czy podane zbiory stanowia podprz. przestrzeni R3

Post autor: MichalPWr »

Aegon, Jakie, suche, jakie suche. To kwintesencja tego zagadnienia.

Zbiór \(\displaystyle{ W \subset C}\) jest podprzestrzenią przestrzeni liniowej wtedy i tylko wtedy, gdy dla dowolnych \(\displaystyle{ \vec{\omega _{1}},\vec{\omega _{2}},\vec{\omega _{3}} \in W}\)