Rzut Wektora na oś 0X

Przestrzenie wektorowe, bazy, liniowa niezależność, macierze.... Formy kwadratowe, twierdzenia o klasyfikacji...
Punkworm
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 26 lip 2011, o 19:39
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 1 raz

Rzut Wektora na oś 0X

Post autor: Punkworm »

Witam, mój problem polega na tym, że zrobiłem zadanie, ale nie potrafię ogarnąć czy dobrze zrobiłem.

treść:

wektor \(\displaystyle{ \vec{r}}\) o długości \(\displaystyle{ \vec{r}=|\vec{r}|=10}\) jednostek jest nachylony do osi \(\displaystyle{ 0X}\) pod kątem \(\displaystyle{ \alpha}\). Znaleźć jego rzut na oś \(\displaystyle{ 0x}\) dla: a) \(\displaystyle{ \alpha=45^{\circ}}\) b) \(\displaystyle{ \alpha=60^{\circ}}\) c) \(\displaystyle{ \alpha=120^{\circ}}\)

no i zadanie rozwiązuję wykorzystując wzór

\(\displaystyle{ |\vec{r}|\times\cos\alpha=x}\) i wychodzą mi odpowiedzi:

a) \(\displaystyle{ x=5 \sqrt{2}}\)
b) \(\displaystyle{ x=5}\)
c) \(\displaystyle{ x=5}\)

ale nie jestem pewien tej odpowiedzi c), bo pomyślałem sobie, że rzut się zmienia i zamiast liczyć \(\displaystyle{ \cos120^{\circ}}\) to liczę \(\displaystyle{ \cos60^{\circ}}\), bo \(\displaystyle{ 180^{\circ}-120^{\circ}=60^{\circ}}\)

I moje pytanie jest, czy dobrze sobie przyjąłem, że rzut się zmienia w drugą stronę?

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
mcbob
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: 15 gru 2008, o 19:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poland
Pomógł: 69 razy

Rzut Wektora na oś 0X

Post autor: mcbob »

Punkworm pisze:I moje pytanie jest, czy dobrze sobie przyjąłem, że rzut się zmienia w drugą stronę?
Tak
ODPOWIEDZ