Plaszczyzna rownolegla do wektorow

Przestrzenie wektorowe, bazy, liniowa niezależność, macierze.... Formy kwadratowe, twierdzenia o klasyfikacji...
JarTSW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: 15 mar 2007, o 15:15
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: C:/WINDOWS/pulpit
Podziękował: 104 razy
Pomógł: 11 razy

Plaszczyzna rownolegla do wektorow

Post autor: JarTSW »

Mam problem z takim zadankiem:
Napisz rownanie plaszczyzny przechodzacej przez punkt 0 (0,0,0) i rownoleglej do wektorow (1,2,3) i (0,-1,2).
Z gory dzieki.
Awatar użytkownika
Yaco_89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 992
Rejestracja: 1 kwie 2008, o 00:29
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tychy/Kraków
Podziękował: 7 razy
Pomógł: 204 razy

Plaszczyzna rownolegla do wektorow

Post autor: Yaco_89 »

Tutaj masz w zasadzie podane na tacy równanie parametryczne:
\(\displaystyle{ \Pi:(0,0,0)+t_1(1,2,3)+t_2(0,-1,2)}\) gdzie \(\displaystyle{ t_1,t_2 \in \mathbb{R}}\)
możesz ewentualnie sprowadzić do innej postaci.
JarTSW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: 15 mar 2007, o 15:15
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: C:/WINDOWS/pulpit
Podziękował: 104 razy
Pomógł: 11 razy

Plaszczyzna rownolegla do wektorow

Post autor: JarTSW »

A jak z postaci parametrycznej przejsc do ogolnej?
Awatar użytkownika
Yaco_89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 992
Rejestracja: 1 kwie 2008, o 00:29
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tychy/Kraków
Podziękował: 7 razy
Pomógł: 204 razy

Plaszczyzna rownolegla do wektorow

Post autor: Yaco_89 »

Znajdujesz wektor normalny do płaszczyzny, będzie to iloczyn wektorowy \(\displaystyle{ (1,2,3) \times (0,-1,2)}\), no i oczywiście wiesz że należy do niej punkt (0,0,0), a mając wektor normalny i jeden punkt można już wyznaczyć równanie płaszczyzny.
ODPOWIEDZ