rzut prostej

Przestrzenie wektorowe, bazy, liniowa niezależność, macierze.... Formy kwadratowe, twierdzenia o klasyfikacji...
ja89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 78
Rejestracja: 19 paź 2008, o 09:34
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: z daleka
Podziękował: 1 raz

rzut prostej

Post autor: ja89 »

Dane są dwie proste skośne:
\(\displaystyle{ \frac{x}{1}= \frac{y}{-1}= \frac{z}{1}}\)
\(\displaystyle{ \frac{x}{1}= \frac{y-1}{1}= \frac{z-2}{1}}\)
Znaleść rzut pierwszej prostej na płaszczyzne poprowadzona przez druga prosta i równoległa do pierwszej skośnej.
Nie bardzo wiem jak mam ugryść to zadanie..
prosze o pomoc
BettyBoo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5356
Rejestracja: 10 kwie 2009, o 10:22
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Gliwice
Pomógł: 1381 razy

rzut prostej

Post autor: BettyBoo »

Aby znaleźć płaszczyznę:
Wektor normalny płaszczyzny jest prostopadły do wektorów kierunkowych obu prostych, a więc jest równoległy do ich iloczynu wektorowego. Punkt bierzesz dowolny z drugiej prostej.

Aby znaleźć rzut:
Ponieważ prosta i jej rzut będą równoległe, więc wektor kierunkowy rzutu już masz. Wystarczy zrzutować jeszcze dowolny punkt pierwszej prostej na płaszczyznę.

Pozdrawiam.
ja89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 78
Rejestracja: 19 paź 2008, o 09:34
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: z daleka
Podziękował: 1 raz

rzut prostej

Post autor: ja89 »

w iloczynie wektorowym wyszlo mi [-2,0,2] czy to jest wektor mormalny plaszczyzny ? jakoś mi nie pasuje to 0....;/
BettyBoo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5356
Rejestracja: 10 kwie 2009, o 10:22
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Gliwice
Pomógł: 1381 razy

rzut prostej

Post autor: BettyBoo »

A co Ci 0 przeszkadza? Tak, możesz wziąć ten wektor lub dowolną jego wielokrotność, np [1,0,-1].

Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ