Wie ktoś jak przekształcić V=2e1+3e1 na współrzędne cylindryczne (r,θ,z) ??
z gory dzieki
Współrzędne cylindryczne
- PawelJan
- Użytkownik
- Posty: 971
- Rejestracja: 18 sie 2005, o 12:11
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Oleszyce/Kraków
- Pomógł: 209 razy
Współrzędne cylindryczne
Masz wektor z płaszczyzny, więc nie trzeba przestrzennego cylindrycznego, wystarczy biegunowy...
Współrzędne cylindryczne
mozesz mi powiedzieć jak przekształcic ten wektor na współrzędne walcowe?? Z gory dzieki
PS. Jestem laikiem z matematyki
PS. Jestem laikiem z matematyki
- PawelJan
- Użytkownik
- Posty: 971
- Rejestracja: 18 sie 2005, o 12:11
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Oleszyce/Kraków
- Pomógł: 209 razy
Współrzędne cylindryczne
Czy aby na pewno dobrze przepisałeś treść zadania?
Popraw je, wtedy coś będziemy myśleć... [ten wektor nawet nie z płaszczyzny lecz z prostej...]
Popraw je, wtedy coś będziemy myśleć... [ten wektor nawet nie z płaszczyzny lecz z prostej...]
- PawelJan
- Użytkownik
- Posty: 971
- Rejestracja: 18 sie 2005, o 12:11
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Oleszyce/Kraków
- Pomógł: 209 razy
Współrzędne cylindryczne
Ogólnie: jak masz wektor w układzie kartezjańskim [x,y,z] to w walcowym przyjmie postać \(\displaystyle{ \large[\sqrt{x^2 + y^2}, \, arctg \frac{y}{x}, \, z]}\).
Ty masz wektor [2,3,0].
Ty masz wektor [2,3,0].