Oblicz w postaci algebraicznej liczbę zespoloną \(\displaystyle{ z_2}\) jako trzeci wierzchołek trójkąta równobocznego o dwóch wierzchołkach \(\displaystyle{ z_0=0}\) i \(\displaystyle{ z_1 = i - 1.}\)
Będą 2 warianty punktów \(\displaystyle{ z_2}\). Jednakże..
Wiemy że trójkąt równoboczny ma po \(\displaystyle{ 60}\) stopni i takie same boki. Ale jak to wykorzystać?
Znajdź z2
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 14 gru 2018, o 14:00
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Polska
- Podziękował: 1 raz
Znajdź z2
Ostatnio zmieniony 27 maja 2019, o 23:02 przez Jan Kraszewski, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Brak LaTeX-a. Proszę zapoznaj się z instrukcją: http://matematyka.pl/latex.htm .
Powód: Brak LaTeX-a. Proszę zapoznaj się z instrukcją: http://matematyka.pl/latex.htm .
- Janusz Tracz
- Użytkownik
- Posty: 4065
- Rejestracja: 13 sie 2016, o 15:01
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: hrubielowo
- Podziękował: 80 razy
- Pomógł: 1392 razy
Znajdź z2
Skorzystaj z geometrycznej interpretacji mnożenia licz zespolonych jako obrót o kąt. Zatem
\(\displaystyle{ z_2=\left( i-1\right)e^{i\left( \arg\left( i-1\right) \pm \frac{ \pi }{3}\right) }}\)-- 27 maja 2019, o 21:12 --PS popraw latexa.
\(\displaystyle{ z_2=\left( i-1\right)e^{i\left( \arg\left( i-1\right) \pm \frac{ \pi }{3}\right) }}\)-- 27 maja 2019, o 21:12 --PS popraw latexa.