Przedstaw następujące zbiory liczbowe na rysunku
-
- Użytkownik
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 paź 2016, o 21:36
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 2 razy
Przedstaw następujące zbiory liczbowe na rysunku
Przedstaw następujące zbiory liczbowe na rysunku:
1. \(\displaystyle{ \{z \in \CC\mid |z|>\Re(z)-2\}}\)
2. \(\displaystyle{ \{z \in \CC\mid |z|>\Im(z)+2\}}\)
3. \(\displaystyle{ \{z \in \CC\mid |z|>|z+1|\}}\)
4. \(\displaystyle{ \{z \in \CC\mid |z+\Re(z)|<\Im(z)-2\}}\)
5. \(\displaystyle{ \{z \in \CC\mid \Re(z) \cdot \Im(z) \ge |(z-1) \cdot \Im(z)|\}}\)
jak to zrobić?
1. \(\displaystyle{ \{z \in \CC\mid |z|>\Re(z)-2\}}\)
2. \(\displaystyle{ \{z \in \CC\mid |z|>\Im(z)+2\}}\)
3. \(\displaystyle{ \{z \in \CC\mid |z|>|z+1|\}}\)
4. \(\displaystyle{ \{z \in \CC\mid |z+\Re(z)|<\Im(z)-2\}}\)
5. \(\displaystyle{ \{z \in \CC\mid \Re(z) \cdot \Im(z) \ge |(z-1) \cdot \Im(z)|\}}\)
jak to zrobić?
Ostatnio zmieniony 1 lis 2016, o 00:41 przez Jan Kraszewski, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód: Nawiasy klamrowe to \{, \}. Niepoprawnie napisany kod LaTeXa. Symbol mnożenia to \cdot.
Powód: Nawiasy klamrowe to \{, \}. Niepoprawnie napisany kod LaTeXa. Symbol mnożenia to \cdot.
Przedstaw następujące zbiory liczbowe na rysunku
\(\displaystyle{ z=x+iy}\)
I rozwiązujesz nierówności
I rozwiązujesz nierówności
-
- Użytkownik
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 paź 2016, o 21:36
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 2 razy
Przedstaw następujące zbiory liczbowe na rysunku
haha no tyle to wiem że \(\displaystyle{ z=x+iy}\)
proszę o pełne rozwiązanie chociaż jednego
pozdrawiam
proszę o pełne rozwiązanie chociaż jednego
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 1 lis 2016, o 00:39 przez Jan Kraszewski, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Używaj LaTeXa do wszystkich wyrażeń matematycznych.
Powód: Używaj LaTeXa do wszystkich wyrażeń matematycznych.
-
- Użytkownik
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 paź 2016, o 21:36
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 2 razy
Przedstaw następujące zbiory liczbowe na rysunku
Dajmy na to że rozwiązuję przykład I:
\(\displaystyle{ \left| z\right| > \Re(z)-2}\)
\(\displaystyle{ \sqrt{ x^{2}+ y^{2} }>x-2}\)
\(\displaystyle{ x^{2}+ y^{2}> (x-2)^{2}}\)
\(\displaystyle{ x^{2}+ y^{2}> x^{2} -4\cdot x+4}\)
\(\displaystyle{ y^{2}> -4\cdot x+4}\)
nie wiem jak dalej to przekształcić
i jak mam to narysować na płaszczyźnie?
\(\displaystyle{ \left| z\right| > \Re(z)-2}\)
\(\displaystyle{ \sqrt{ x^{2}+ y^{2} }>x-2}\)
\(\displaystyle{ x^{2}+ y^{2}> (x-2)^{2}}\)
\(\displaystyle{ x^{2}+ y^{2}> x^{2} -4\cdot x+4}\)
\(\displaystyle{ y^{2}> -4\cdot x+4}\)
nie wiem jak dalej to przekształcić
i jak mam to narysować na płaszczyźnie?
Ostatnio zmieniony 31 paź 2016, o 15:56 przez Kacperdev, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Symbol mnożenia to \cdot.
Powód: Symbol mnożenia to \cdot.
- kinia7
- Użytkownik
- Posty: 704
- Rejestracja: 28 lis 2012, o 11:58
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 89 razy
- Pomógł: 94 razy
Przedstaw następujące zbiory liczbowe na rysunku
\(\displaystyle{ y^2>-4x+4\ \Rightarrow\ x>-\frac14 \cdot y^2+1}\)
\(\displaystyle{ x=-\frac14\cdot y^2+1}\) to jest parabola o wierzchołku w \(\displaystyle{ (1,0)}\) i gałęziach w lewo
\(\displaystyle{ x>-\frac14 \cdot y^2+1}\) to obszar na zewnątrz tej paraboli
\(\displaystyle{ x=-\frac14\cdot y^2+1}\) to jest parabola o wierzchołku w \(\displaystyle{ (1,0)}\) i gałęziach w lewo
\(\displaystyle{ x>-\frac14 \cdot y^2+1}\) to obszar na zewnątrz tej paraboli
-
- Użytkownik
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 paź 2016, o 21:36
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 2 razy
Przedstaw następujące zbiory liczbowe na rysunku
Dziękuję bardzo
Mogłabyś obliczyć jeszcze ostatnie równanie bo mi tam wychodzi że dla \(\displaystyle{ x=0, y}\) nie ma rozwiązań. Czy to znaczy że w tym miejscu jest asymptota?
Mogłabyś obliczyć jeszcze ostatnie równanie bo mi tam wychodzi że dla \(\displaystyle{ x=0, y}\) nie ma rozwiązań. Czy to znaczy że w tym miejscu jest asymptota?
Ostatnio zmieniony 1 lis 2016, o 00:40 przez Jan Kraszewski, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Używaj LaTeXa do wszystkich wyrażeń matematycznych.
Powód: Używaj LaTeXa do wszystkich wyrażeń matematycznych.
- kinia7
- Użytkownik
- Posty: 704
- Rejestracja: 28 lis 2012, o 11:58
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 89 razy
- Pomógł: 94 razy
Przedstaw następujące zbiory liczbowe na rysunku
5.
mnie wychodzi \(\displaystyle{ y=0\ \ \vee\ \ x \ge \frac12 \cdot y^2+\frac12}\)
czyli cała oś 0X i wnętrze paraboli o wierzchołku w \(\displaystyle{ \left(\frac12,\,0\right)}\) i gałęziach w prawo wraz z tą parabolą
dla \(\displaystyle{ x=0}\) jest \(\displaystyle{ y=0}\), bo dla \(\displaystyle{ y=0 \ \ x}\) jest dowolne
mnie wychodzi \(\displaystyle{ y=0\ \ \vee\ \ x \ge \frac12 \cdot y^2+\frac12}\)
czyli cała oś 0X i wnętrze paraboli o wierzchołku w \(\displaystyle{ \left(\frac12,\,0\right)}\) i gałęziach w prawo wraz z tą parabolą
dla \(\displaystyle{ x=0}\) jest \(\displaystyle{ y=0}\), bo dla \(\displaystyle{ y=0 \ \ x}\) jest dowolne
- kerajs
- Użytkownik
- Posty: 8585
- Rejestracja: 17 maja 2013, o 10:23
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 307 razy
- Pomógł: 3351 razy
Przedstaw następujące zbiory liczbowe na rysunku
michu110 pisze:przykład I:
\(\displaystyle{ \left| z\right| > \Re(z)-2}\)
\(\displaystyle{ \sqrt{ x^{2}+ y^{2} }>x-2}\)
a)
\(\displaystyle{ \magenta zal: \ x<2\\
\begin{cases} x<2 \\ y \in \RR \end{cases}}\)
b)
\(\displaystyle{ \magenta zal: \ x \ge 2\\}\)
\(\displaystyle{ x^{2}+ y^{2}> (x-2)^{2}}\)
\(\displaystyle{ x^{2}+ y^{2}> x^{2} -4\cdot x+4}\)
\(\displaystyle{ y^{2}> -4\cdot x+4}\)
czy dopisane założenia wpływają na sugerowany obszar ?kinia7 pisze:\(\displaystyle{ x=-\frac14\cdot y^2+1}\) to jest parabola o wierzchołku w \(\displaystyle{ (1,0)}\) i gałęziach w lewo \(\displaystyle{ x>-\frac14 \cdot y^2+1}\) to obszar na zewnątrz tej paraboli
A co z założeniem: \(\displaystyle{ xy \ge 0}\) ?kinia7 pisze:5.
mnie wychodzi \(\displaystyle{ y=0\ \ \vee\ \ x \ge \frac12 \cdot y^2+\frac12}\)
czyli cała oś 0X i wnętrze paraboli o wierzchołku w \(\displaystyle{ \left(\frac12,\,0\right)}\) i gałęziach w prawo wraz z tą parabolą
dla \(\displaystyle{ x=0}\) jest \(\displaystyle{ y=0}\), bo dla \(\displaystyle{ y=0 \ \ x}\) jest dowolne
- kinia7
- Użytkownik
- Posty: 704
- Rejestracja: 28 lis 2012, o 11:58
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 89 razy
- Pomógł: 94 razy
Przedstaw następujące zbiory liczbowe na rysunku
I to bardzokerajs pisze:czy dopisane założenia wpływają na sugerowany obszar ?
Właściwą odpowiedzią jest: tę nierówność spełnia cały obszar
Ano, trzeba je uwzględnićkerajs pisze:A co z założeniem: \(\displaystyle{ xy \ge 0}\) ?
z podanego przeze mnie obszaru trzeba wygumkować część paraboli pod osią 0X
-
- Użytkownik
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 paź 2016, o 21:36
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 2 razy
Przedstaw następujące zbiory liczbowe na rysunku
nie za bardzo rozumiem skąd te założenia i po co :p xd
-
- Użytkownik
- Posty: 42
- Rejestracja: 31 paź 2016, o 13:40
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Polska
- Podziękował: 3 razy
Przedstaw następujące zbiory liczbowe na rysunku
A co z tym drugim przykładem? dla y<-2 łatwo policzyć, ale co z resztą?
- kerajs
- Użytkownik
- Posty: 8585
- Rejestracja: 17 maja 2013, o 10:23
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 307 razy
- Pomógł: 3351 razy
Przedstaw następujące zbiory liczbowe na rysunku
Założenia robimy z lenistwa i pragmatyzmu : jeśli zrobimy potrzebne założenia to dostaniemy poprawne wyniki, to dostaniemy pozytywną ocenę, to zaoszczędzimy czas/siły/itd/itp związane z ponownym zaliczaniem tych zadań gdzie jeśli zrobimy potrzebne założenia to dostaniemy poprawne wyniki, to dostaniemy pozytywną ocenę, to.......... (wyjściem z pętli jest np. niezaliczenie przedmiotu)michu110 pisze:nie za bardzo rozumiem skąd te założenia i po co :p xd
W równaniu :michu110 pisze: \(\displaystyle{ \sqrt{ x^{2}+ y^{2} }>x-2}\)
\(\displaystyle{ x^{2}+ y^{2}> (x-2)^{2}}\)
\(\displaystyle{ \sqrt{ x^{2}+ y^{2} }>x-2}\)
lewa strona jest nieujemna. Dlatego mam dwa przypadki. W pierwszym prawa strona jest ujemna więc nierówność jest spełniona. W drugim , skoro prawa strona także jest nieujemna, mogę nierówność obustronnie podnieść do kwadratu.
W zadaniu 5 masz:
\(\displaystyle{ xy \ge \left| (x+iy-1)y\right|}\)
Jak widzisz prawa strona jest nieujemna więc lewa, niemniejsza od prawej, także musi być nieujemna. Stąd założenie \(\displaystyle{ xy \ge 0}\) które ogranicza rozwiązanie do I i III ćwiartki układu współrzędnych.
EDIT
2)
\(\displaystyle{ \sqrt{x^2+y^2} >y+2}\)
a) zał \(\displaystyle{ y<-2}\)
\(\displaystyle{ \begin{cases} y<-2 \\ x \in \RR \end{cases}}\)
b) zał \(\displaystyle{ y \ge -2}\)
\(\displaystyle{ x^2+y^2>y^2+4y+4\\
y< \frac{x^2}{4}-1}\)
\(\displaystyle{ \begin{cases} y< \frac{x^2}{4}-1 \\ y \ge -2 \end{cases}}\)
Ostatnio zmieniony 1 lis 2016, o 15:34 przez kerajs, łącznie zmieniany 1 raz.