Geometrycznej interpretacja modułu różnicy liczb zespolonych

Definicja. Postać wykładnicza i trygonometryczna. Zagadnienia związane z ciałem liczb zespolonych.
koralina19
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 48
Rejestracja: 6 gru 2015, o 00:59
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1 raz

Geometrycznej interpretacja modułu różnicy liczb zespolonych

Post autor: koralina19 »

Witam
Mam problem z tego typy zadaniami. Nie wiem jak się zabrać za zadania z 2 modułami..
Korzystając z geometrycznej interpretacji modułu różnicy liczb zespolonych naszkicuj
zbiór:
a)\(\displaystyle{ z:\left| iz+1\right| \ge \left| \frac{2-\left( i\right) }{2+i} \right|}\)
b)\(\displaystyle{ z:\left| iz+1\right| \ge \left| z+2i\right|}\)

Wiem, że one są dosyć podobne i czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć chociaż na jednym przykładzie jak takie zadania rozwiązywać?? Podobne mają być na egzaminie, dlatego bardzo mi zależy by zrozumieć metodę ich rozwiązywania

Z góry dziękuję za pomoc
Kartezjusz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7330
Rejestracja: 14 lut 2008, o 08:31
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Z Bielskia-Białej
Podziękował: 6 razy
Pomógł: 961 razy

Geometrycznej interpretacja modułu różnicy liczb zespolonych

Post autor: Kartezjusz »

Jak intepretujemy mnożenie przez \(\displaystyle{ i}\)
koralina19
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 48
Rejestracja: 6 gru 2015, o 00:59
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1 raz

Geometrycznej interpretacja modułu różnicy liczb zespolonych

Post autor: koralina19 »

Kartezjusz pisze:Jak intepretujemy mnożenie przez \(\displaystyle{ i}\)
Nie do końca jestem pewna, czy chodzi o to że \(\displaystyle{ i^{2}=-1}\) ?
Kartezjusz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7330
Rejestracja: 14 lut 2008, o 08:31
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Z Bielskia-Białej
Podziękował: 6 razy
Pomógł: 961 razy

Geometrycznej interpretacja modułu różnicy liczb zespolonych

Post autor: Kartezjusz »

Geometrycznie
koralina19
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 48
Rejestracja: 6 gru 2015, o 00:59
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1 raz

Geometrycznej interpretacja modułu różnicy liczb zespolonych

Post autor: koralina19 »

Że i=(0,1) ?
Kartezjusz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7330
Rejestracja: 14 lut 2008, o 08:31
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Z Bielskia-Białej
Podziękował: 6 razy
Pomógł: 961 razy

Geometrycznej interpretacja modułu różnicy liczb zespolonych

Post autor: Kartezjusz »

Podpowiem. Jaka jest postać trygonometryczna \(\displaystyle{ i}\)
koralina19
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 48
Rejestracja: 6 gru 2015, o 00:59
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1 raz

Geometrycznej interpretacja modułu różnicy liczb zespolonych

Post autor: koralina19 »

już sama nie wiem o co chodzi, przeglądam książkę z algebry i jedynie co o jednostce urojonej i wiem to to, że liczba przy i jest zaznaczana na osi pionowej. Że, jak już wcześniej napisałam, i=(0,1) w układzie współrzędnych. Że liczba przy tej jednostce wchodzi w skład modułu liczby zespolonej, dzięki któremu możemy przedstawić w postaci trygonometrycznej( wcześniej obliczając \(\displaystyle{ cos \alpha}\) i \(\displaystyle{ sin \alpha}\). Ale postaci trygonometrycznej samego i, jak widać, nie wiem. Oraz nie mogę znaleźć
Kartezjusz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7330
Rejestracja: 14 lut 2008, o 08:31
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Z Bielskia-Białej
Podziękował: 6 razy
Pomógł: 961 razy

Geometrycznej interpretacja modułu różnicy liczb zespolonych

Post autor: Kartezjusz »

Co robią moduły i argumenty liczb zespolonych przy mnożeniu?
koralina19
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 48
Rejestracja: 6 gru 2015, o 00:59
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1 raz

Geometrycznej interpretacja modułu różnicy liczb zespolonych

Post autor: koralina19 »

\(\displaystyle{ z1 \cdot z2=\left| z1\right| \cdot \left| z2\right| \cdot \left[ \cos \left( \alpha 1+ \alpha 2\right)+i \cdot \sin \left( \alpha 1+ \alpha 2\right) \right]}\)
Ostatnio zmieniony 10 lut 2016, o 12:03 przez AiDi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Symbol mnożenia to \cdot. Punkt 2.7 instrukcji LaTeX-a. Funkcje matematyczne należy zapisywać: sinus - \sin, logarytm - \log, logarytm naturalny - \ln itd.
Kartezjusz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7330
Rejestracja: 14 lut 2008, o 08:31
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Z Bielskia-Białej
Podziękował: 6 razy
Pomógł: 961 razy

Geometrycznej interpretacja modułu różnicy liczb zespolonych

Post autor: Kartezjusz »

Świetnie. Czyli jakie przekształcenia geometryczne
utożsamia mnożenie?
koralina19
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 48
Rejestracja: 6 gru 2015, o 00:59
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1 raz

Geometrycznej interpretacja modułu różnicy liczb zespolonych

Post autor: koralina19 »

Muszę się przyznać, że nie wiem. Starałam się znaleźć, lecz nie udało mi się. Jedynie co ewentualnie mi się kojarzy, chociaż nie wiem czy słusznie, to odniesienie się do iloczynu skalarnego, mnożenia iloczynu skalarnego
Kartezjusz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7330
Rejestracja: 14 lut 2008, o 08:31
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Z Bielskia-Białej
Podziękował: 6 razy
Pomógł: 961 razy

Geometrycznej interpretacja modułu różnicy liczb zespolonych

Post autor: Kartezjusz »

Z czym ci się kojarzy dodanie kąta do argumentu?
koralina19
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 48
Rejestracja: 6 gru 2015, o 00:59
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1 raz

Geometrycznej interpretacja modułu różnicy liczb zespolonych

Post autor: koralina19 »

z powiększeniem tego argumentu o ten kąt, zmianą wartości sin i cos?
Kartezjusz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7330
Rejestracja: 14 lut 2008, o 08:31
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Z Bielskia-Białej
Podziękował: 6 razy
Pomógł: 961 razy

Geometrycznej interpretacja modułu różnicy liczb zespolonych

Post autor: Kartezjusz »

Tak, a geometrycznie?
koralina19
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 48
Rejestracja: 6 gru 2015, o 00:59
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1 raz

Geometrycznej interpretacja modułu różnicy liczb zespolonych

Post autor: koralina19 »

Zwiększy się ilość punktów, które będą wchodzić w przedział wyznaczony przez nowy argument
ODPOWIEDZ