Problem z zadaniami z liczb zespolonych
Problem z zadaniami z liczb zespolonych
W książkach i zeszycie sucha teoria, bez przykładów. Należę do osób, które lubią się uczyć na przykładach, to do mnie bardziej przemawia. Nie moglibyście napisać, że z tym ułamkiem muszę zrobić to i to, żeby obliczyć |z|? Zamiast tego dostaję liczby i nie wiem co skąd się bierze.
-
- Użytkownik
- Posty: 22207
- Rejestracja: 15 maja 2011, o 20:55
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 38 razy
- Pomógł: 3754 razy
Problem z zadaniami z liczb zespolonych
Błądzisz: nie widziałem książki - podręcznika, w której wykład nie byłby poparty solidnymi przykładami. Może po prostu nie chce Ci się ich przeczytać? Chyba, że się uczysz z poradnika encyklopedycznego Bronsztejna. Ale nie, sprawdziłem - nawet tam są przykłady.
Problem z zadaniami z liczb zespolonych
No niestety, w książce "Elementy matematyki dla studentów ekonomii" są wzory i teoria, żadnych przykładów. Temat liczb zespolonych zajmuje 3,5 kartki.
Problem z zadaniami z liczb zespolonych
Jak mam obliczyć do postaci trygonometrycznej \(\displaystyle{ (1-i) ^{100}}\) to nie mam z tym problemu i umiem zastosować wzory. Z ułamkiem mam taki problem, że nie wiem czy mam zastosować sprzężenie mianownika, żeby pozbyć się \(\displaystyle{ i}\) i dopiero wtedy skorzystać z \(\displaystyle{ \left| z\right| = \sqrt{x ^{2}y ^{2} }}\)? I jak obliczyć argument, kiedy są bardziej skomplikowane liczby? Czy wystarczy tylko znajomość \(\displaystyle{ \cos \alpha = \frac{x}{\left| z\right| }, \sin \alpha = \frac{y}{\left| z\right| }}\) Tylko o to mi chodzi, żebyście mogli mi to wytłumaczyć.
No i też proszę, żebyście mi polecili jakąś dobrą literaturę do nauki...
No i też proszę, żebyście mi polecili jakąś dobrą literaturę do nauki...
Ostatnio zmieniony 13 paź 2014, o 00:58 przez Jan Kraszewski, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Punkt 2.7 instrukcji LaTeX-a. Funkcje matematyczne należy zapisywać: sinus - \sin, logarytm - \log, logarytm naturalny - \ln itd.
Powód: Punkt 2.7 instrukcji LaTeX-a. Funkcje matematyczne należy zapisywać: sinus - \sin, logarytm - \log, logarytm naturalny - \ln itd.
- Premislav
- Użytkownik
- Posty: 15687
- Rejestracja: 17 sie 2012, o 13:12
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 196 razy
- Pomógł: 5220 razy
Problem z zadaniami z liczb zespolonych
Jak chcesz mieć dużo zadań i przykładów, to zbiór zadań pana Rutkowskiego. A jak teorię, to nie wiem, co jest na poziomie studiów ekonomicznych, może Skoczylas/Jurlewicz?
A nie masz starszych koleżanek/kolegów z kierunku? Możesz zapytać, z czego się uczyli studenci z poprzednich roczników.
A nie masz starszych koleżanek/kolegów z kierunku? Możesz zapytać, z czego się uczyli studenci z poprzednich roczników.
-
- Administrator
- Posty: 34244
- Rejestracja: 20 mar 2006, o 21:54
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 3 razy
- Pomógł: 5203 razy
Problem z zadaniami z liczb zespolonych
Widzisz, jeżeli piszesz coś takiego:
JK
to znaczy, że zupełnie nie rozumiesz wzoru na moduł liczby zespolonej. Stąd moja uwaga. Nie wystarczy wiedzieć, jak wygląda wzór, trzeba go jeszcze rozumieć. Twierdzisz, że potrafisz policzyć \(\displaystyle{ (1-i) ^{100}}\). Ile zatem wynosi \(\displaystyle{ |1-i|}\) ?xyz_ pisze:\(\displaystyle{ 1+ \sqrt{3}i= \sqrt{1 ^{2}+ (\sqrt{3}) ^{2}i ^{2}} = \sqrt{1+3 \cdot (-1)} = \sqrt{1-3} = \sqrt{-2}}\)
JK
Problem z zadaniami z liczb zespolonych
\(\displaystyle{ \left| 1-i\right|= \sqrt{1 ^{2}+i ^{2} } = \sqrt{1+(-1) ^{2} } = \sqrt{2}}\)
-
- Użytkownik
- Posty: 22207
- Rejestracja: 15 maja 2011, o 20:55
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 38 razy
- Pomógł: 3754 razy
Problem z zadaniami z liczb zespolonych
NO to pojechałaś: wiele nauki przed Tobą, i to nauki elementarza matematycznego. Niestety, ten egzamin u JK oblałaś
Problem z zadaniami z liczb zespolonych
Czyli że co, nawet na ćwiczeniach źle ten przykład zrobiliśmy...?
-
- Użytkownik
- Posty: 22207
- Rejestracja: 15 maja 2011, o 20:55
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 38 razy
- Pomógł: 3754 razy
Problem z zadaniami z liczb zespolonych
U Ciebie (i chyba tylko u Ciebie)
\(\displaystyle{ 0=1+i^2=1+(-1)^2=2}\)
i wzory na moduł liczby zespolonej tez nie potrafisz zastosować.
wygląda na to, że na ćwiczeniach zajęłas się przepisywaniem (nader niedokładnym) zamiast myśleniem. Smutne to...
\(\displaystyle{ 0=1+i^2=1+(-1)^2=2}\)
i wzory na moduł liczby zespolonej tez nie potrafisz zastosować.
wygląda na to, że na ćwiczeniach zajęłas się przepisywaniem (nader niedokładnym) zamiast myśleniem. Smutne to...
-
- Użytkownik
- Posty: 1665
- Rejestracja: 16 cze 2006, o 15:40
- Płeć: Kobieta
- Podziękował: 71 razy
- Pomógł: 445 razy
Problem z zadaniami z liczb zespolonych
Wynik jest dobry przez przypadek, bo popełniłaś dwa błędy (merytoryczny i rachunkowy), które się zniwelowały. W dziale Kompendium znajdziesz trochę o własnościach liczb zespolonych. Przy obliczaniu modułu nigdy nie używaj jednostki urojonej.
Problem z zadaniami z liczb zespolonych
Czyli zamiast \(\displaystyle{ i ^{2}=-1}\) mam użyć 1? \(\displaystyle{ \sqrt{1 ^{2}+ 1^{2} } = \sqrt{2}}\) ?
-
- Użytkownik
- Posty: 1665
- Rejestracja: 16 cze 2006, o 15:40
- Płeć: Kobieta
- Podziękował: 71 razy
- Pomógł: 445 razy
Problem z zadaniami z liczb zespolonych
Dopóki nie opanujesz teorii, to cały czas będzie zgadywanka. Tym razem też nie zgadłaś, mimo że wynik jest dobry.
Masz \(\displaystyle{ z=a+bi}\) oraz \(\displaystyle{ |z|=\sqrt{a^2+b^2}}\). Wypisz część rzeczywistą i urojoną dla przykładu, który liczysz.
Masz \(\displaystyle{ z=a+bi}\) oraz \(\displaystyle{ |z|=\sqrt{a^2+b^2}}\). Wypisz część rzeczywistą i urojoną dla przykładu, który liczysz.