Witam. Mam do policzenia takie równanie:
\(\displaystyle{ z^5=1}\)
Jak się za to zabrać? Proszę o wskazówki i pozdrawiam.
Równanie zespolone.
- dawid.barracuda
- Użytkownik
- Posty: 1766
- Rejestracja: 11 paź 2009, o 19:01
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gryfice\Warszawa
- Podziękował: 480 razy
- Pomógł: 94 razy
- dawid.barracuda
- Użytkownik
- Posty: 1766
- Rejestracja: 11 paź 2009, o 19:01
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gryfice\Warszawa
- Podziękował: 480 razy
- Pomógł: 94 razy
Równanie zespolone.
Tak się właśnie zastanawiałem czy to zadanie sprowadza się do policzenia pięciu pierwiastków z jedynki. A jak mam takie coś:
\(\displaystyle{ z^4= \frac{(1+j)^3}{1-j}}\)
to pozbywam się z mianownika jednostki urojonej, porządkuję ułamek do postaci \(\displaystyle{ z=a+bi}\) i po prostu liczę pierwiastek 4go stopnia?
\(\displaystyle{ z^4= \frac{(1+j)^3}{1-j}}\)
to pozbywam się z mianownika jednostki urojonej, porządkuję ułamek do postaci \(\displaystyle{ z=a+bi}\) i po prostu liczę pierwiastek 4go stopnia?
-
- Użytkownik
- Posty: 1592
- Rejestracja: 16 maja 2013, o 17:56
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Podziękował: 11 razy
- Pomógł: 246 razy
Równanie zespolone.
tak
a na przyszłość, jednostka urojona to \(\displaystyle{ i}\), nie \(\displaystyle{ j}\) (chociaż nam ćwiczeniowiec mówił, że niektórzy piszą j bo niektórzy profesorowie uczą j)
a na przyszłość, jednostka urojona to \(\displaystyle{ i}\), nie \(\displaystyle{ j}\) (chociaż nam ćwiczeniowiec mówił, że niektórzy piszą j bo niektórzy profesorowie uczą j)
- dawid.barracuda
- Użytkownik
- Posty: 1766
- Rejestracja: 11 paź 2009, o 19:01
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gryfice\Warszawa
- Podziękował: 480 razy
- Pomógł: 94 razy
Równanie zespolone.
Mnie właśnie uczą \(\displaystyle{ j}\) Uczą tak głównie chyba na wydziałach elektrycznych żeby na teorii obwodów i innych podobnych przedmiotach nie było kolizji oznaczeń z natężeniem prądu.
-
- Użytkownik
- Posty: 1592
- Rejestracja: 16 maja 2013, o 17:56
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Podziękował: 11 razy
- Pomógł: 246 razy
Równanie zespolone.
pewnie tak, aczkolwiek o ile pamiętam z liceum natężenie oznaczało się wielką literą \(\displaystyle{ I}\) więc nie widzę kolizji
poza tym jakby się jak wszystkich oznaczeń czepiać to by było chore, chociażby \(\displaystyle{ \lambda}\) - wartość własna macierzy i cośtam w fizyce czy w chemii, nie pamiętam już w tej chwili (chyba na chemii w liceum było), \(\displaystyle{ \Delta}\) - zmiena danej wielkości (prędkości, czasu itp.) i wyróznik wielomianu
więc jak ktoś jest ogarnięty i z kontekstu rozumie oznaczenia to się spinać nie będzie
poza tym jakby się jak wszystkich oznaczeń czepiać to by było chore, chociażby \(\displaystyle{ \lambda}\) - wartość własna macierzy i cośtam w fizyce czy w chemii, nie pamiętam już w tej chwili (chyba na chemii w liceum było), \(\displaystyle{ \Delta}\) - zmiena danej wielkości (prędkości, czasu itp.) i wyróznik wielomianu
więc jak ktoś jest ogarnięty i z kontekstu rozumie oznaczenia to się spinać nie będzie
- yorgin
- Użytkownik
- Posty: 12762
- Rejestracja: 14 paź 2006, o 12:09
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 17 razy
- Pomógł: 3440 razy
Równanie zespolone.
Gouranga, żeby jeszcze dosadniej podkreślić Twoją wypowiedź, przez \(\displaystyle{ \vec{j}}\) oznacza się gęstość prądu (równania Maxwella). Teraz to na pewno się nic nie pomiesza...