Naszkicować wielomian mający pierwiastek rzeczywisty podwójny oraz dwa pierwiastki rzeczywiste pojedyncze. Na tym samym rysunku naszkicować wielomian mający pierwiastki jak ten poprzedni i dodatkowo parę pierwiastków zespolonych sprzężonych
Jakich stopni są wielomiany z powyższego pytania?
Naszkicować wielomian
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 4 lut 2013, o 22:49
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Gdynia
Naszkicować wielomian
Nie rozwiążę Ci zadania, a podam wskazówkę. Otóż wielomian mający tylko dwa pierwiastki zawsze jest drugiego stopnia. Ten, który ma pierwiastki zespolone (muszą być wzajemnie sprzężone, jeśli współczynniki są rzeczywiste), ma zawsze wyróżnik ujemny. Np. \(\displaystyle{ x^2+4x+5}\) ma pierwiastki \(\displaystyle{ 2\pm i}\).
Dobrej nocy.
Dobrej nocy.
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 4 lut 2013, o 22:49
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Gdynia
Naszkicować wielomian
wielomian mający pierwiastek rzeczywisty podwójny oraz dwa pierwiastki rzeczywiste pojedyncze
Jest to wielomian 4 stopnia.
Czy rozwiązałem tę część dobrze?-- 5 lut 2013, o 00:05 --a to druga część zadania:Na tym samym rysunku naszkicować wielomian mający pierwiastki jak ten poprzedni i dodatkowo parę pierwiastków zespolonych sprzężonych.
Ten wielomian (niebieski) jest stopnia 8.
Czy podane rysunki są dobre i czy dobrze określiłem stopnie tych wielomianów
Jest to wielomian 4 stopnia.
Czy rozwiązałem tę część dobrze?-- 5 lut 2013, o 00:05 --a to druga część zadania:Na tym samym rysunku naszkicować wielomian mający pierwiastki jak ten poprzedni i dodatkowo parę pierwiastków zespolonych sprzężonych.
Ten wielomian (niebieski) jest stopnia 8.
Czy podane rysunki są dobre i czy dobrze określiłem stopnie tych wielomianów
- Dasio11
- Moderator
- Posty: 10223
- Rejestracja: 21 kwie 2009, o 19:04
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 40 razy
- Pomógł: 2361 razy
Naszkicować wielomian
Pierwszy jest w porządku, ale drugi nie bardzo - powinien być stopnia 6 i nie dotykać osi OX w żadnym punkcie, w którym pierwszy wielomian jej nie dotyka (bo to oznaczałoby dodatkowy pierwiastek rzeczywisty.