Równanie w dziedzinie zespolonej, naszkicować zbiór.
-
- Użytkownik
- Posty: 168
- Rejestracja: 23 sty 2013, o 19:04
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Polska
- Podziękował: 37 razy
Równanie w dziedzinie zespolonej, naszkicować zbiór.
Witam
Potrzebuje pomocy z tymi zadaniami
1. Rozwiązać równanie w dziedzinie zespolonej:
\(\displaystyle{ \left( z^{2}+\left( 2i-1\right)z-i \right) \left( z ^{2}-1 \right) =0}\)
2.Obliczyć:
a) \(\displaystyle{ Re \frac{2-i ^{3} }{1+2i}}\)
b)\(\displaystyle{ \left( -1+ \sqrt{3}i \right) ^{35}}\)
3.Naszkicować podany zbiór na płaszczyźnie zespolonej
\(\displaystyle{ \left\{ z \in C : \left| z-i\right|<2 \wedge \pi \le Arg z \le \frac{3}{2} \pi \right\}}\)
tutaj oryginał
Jest to kolokwium z algebry, którego nie zaliczyłem (nie wiem co zrobiłem źle bo nie miałem wglądu do pracy)
Napisze ktoś rozwiązanie tego ? Nie ukrywam, że jest to pilna sprawa (jutro o 18 pisze z tego poprawę)
Z góry dziękuje
Pozdrawiam
sebool12
Potrzebuje pomocy z tymi zadaniami
1. Rozwiązać równanie w dziedzinie zespolonej:
\(\displaystyle{ \left( z^{2}+\left( 2i-1\right)z-i \right) \left( z ^{2}-1 \right) =0}\)
2.Obliczyć:
a) \(\displaystyle{ Re \frac{2-i ^{3} }{1+2i}}\)
b)\(\displaystyle{ \left( -1+ \sqrt{3}i \right) ^{35}}\)
3.Naszkicować podany zbiór na płaszczyźnie zespolonej
\(\displaystyle{ \left\{ z \in C : \left| z-i\right|<2 \wedge \pi \le Arg z \le \frac{3}{2} \pi \right\}}\)
tutaj oryginał
Jest to kolokwium z algebry, którego nie zaliczyłem (nie wiem co zrobiłem źle bo nie miałem wglądu do pracy)
Napisze ktoś rozwiązanie tego ? Nie ukrywam, że jest to pilna sprawa (jutro o 18 pisze z tego poprawę)
Z góry dziękuje
Pozdrawiam
sebool12
- ares41
- Użytkownik
- Posty: 6499
- Rejestracja: 19 sie 2010, o 08:07
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 142 razy
- Pomógł: 922 razy
Równanie w dziedzinie zespolonej, naszkicować zbiór.
1. Kiedy iloczyn jest zerem ?
2. a) Usunąć urojenie z mianownika
b) Najpierw policz \(\displaystyle{ (-1+\sqrt{3}i)^3}\)
3. Jaki tutaj jest problem ?
2. a) Usunąć urojenie z mianownika
b) Najpierw policz \(\displaystyle{ (-1+\sqrt{3}i)^3}\)
3. Jaki tutaj jest problem ?
-
- Użytkownik
- Posty: 168
- Rejestracja: 23 sty 2013, o 19:04
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Polska
- Podziękował: 37 razy
Równanie w dziedzinie zespolonej, naszkicować zbiór.
1. Nie wiem ? To są polecenia z kolowkium wiec nie ma szans, żeby był w nich błąd
2. a)Jak usunąć? Zmiana znaku przy części urojonej i mnożenie all ?
b) Jak?
3. Nie mam pojęcia jak to naszkicować (na ćwiczeniach robiliśmy o wiele prostsze przykłady...)
Nie ukrywam, że najbardziej interesuje mnie zwykłe zdjęcie z rozpisanymi tymi zad na kartce
2. a)Jak usunąć? Zmiana znaku przy części urojonej i mnożenie all ?
b) Jak?
3. Nie mam pojęcia jak to naszkicować (na ćwiczeniach robiliśmy o wiele prostsze przykłady...)
Nie ukrywam, że najbardziej interesuje mnie zwykłe zdjęcie z rozpisanymi tymi zad na kartce
- ares41
- Użytkownik
- Posty: 6499
- Rejestracja: 19 sie 2010, o 08:07
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 142 razy
- Pomógł: 922 razy
Równanie w dziedzinie zespolonej, naszkicować zbiór.
1. To było pytanie do Ciebie.
Kiedy \(\displaystyle{ a \cdot b=0}\) ?
2. a) pomnożyć przez sprzężenie.
b) wzór skróconego mnożenie zna ?
3. Co więc przedstawia pierwszy warunek:
\(\displaystyle{ |z-i|<2}\) ?
Kiedy \(\displaystyle{ a \cdot b=0}\) ?
2. a) pomnożyć przez sprzężenie.
b) wzór skróconego mnożenie zna ?
3. Co więc przedstawia pierwszy warunek:
\(\displaystyle{ |z-i|<2}\) ?
Ukryta treść:
-
- Użytkownik
- Posty: 168
- Rejestracja: 23 sty 2013, o 19:04
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Polska
- Podziękował: 37 razy
Równanie w dziedzinie zespolonej, naszkicować zbiór.
1. Oczywiście kiedy \(\displaystyle{ a=0}\) lub \(\displaystyle{ b=0}\), ale taka odpowiedź nie interesuje mojej wykładowczyni
Tylko jak to po kolei rozpisać, żeby do tego dojść
2. a) o to mi chodziło tylko tego słowa zapomniałem, o co chodzi z tym \(\displaystyle{ \mathfrak{Re}}\)? Ze jak otrzymam wynik to pisze tylko część rzeczywistą?
b) przecież to samobójstwo - pamiętam, że trzeba było zrobić coś z postacią kartezjańską
3. Nie mam pojęcia? Nie da rady rozbić cały przykład na części i rysować stopniowo ? np \(\displaystyle{ z-1<2}\), \(\displaystyle{ |z-1|<2}\) itd (nawet juz tego nie pamietam )
Tylko jak to po kolei rozpisać, żeby do tego dojść
2. a) o to mi chodziło tylko tego słowa zapomniałem, o co chodzi z tym \(\displaystyle{ \mathfrak{Re}}\)? Ze jak otrzymam wynik to pisze tylko część rzeczywistą?
b) przecież to samobójstwo - pamiętam, że trzeba było zrobić coś z postacią kartezjańską
3. Nie mam pojęcia? Nie da rady rozbić cały przykład na części i rysować stopniowo ? np \(\displaystyle{ z-1<2}\), \(\displaystyle{ |z-1|<2}\) itd (nawet juz tego nie pamietam )
Ostatnio zmieniony 24 sty 2013, o 13:46 przez scyth, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nieczytelny zapis - brak LaTeX-a. Proszę zapoznaj się z instrukcją: http://matematyka.pl/latex.htm .
Powód: Nieczytelny zapis - brak LaTeX-a. Proszę zapoznaj się z instrukcją: http://matematyka.pl/latex.htm .
- ares41
- Użytkownik
- Posty: 6499
- Rejestracja: 19 sie 2010, o 08:07
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 142 razy
- Pomógł: 922 razy
Równanie w dziedzinie zespolonej, naszkicować zbiór.
1. No to przyrównaj odpowiednie wyrażenia do zera - dostaniesz dwa równania
2. a) Tak
b) Akurat to najszybszy sposób.
3. Podstaw \(\displaystyle{ z=x+iy}\) i po prostu policz ten moduł.
2. a) Tak
b) Akurat to najszybszy sposób.
3. Podstaw \(\displaystyle{ z=x+iy}\) i po prostu policz ten moduł.
-
- Użytkownik
- Posty: 168
- Rejestracja: 23 sty 2013, o 19:04
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Polska
- Podziękował: 37 razy
Równanie w dziedzinie zespolonej, naszkicować zbiór.
1. Mógłbyś to rozpisać? Bo mi wychodzą cuda na kiju O,o
\(\displaystyle{ \begin{cases} z ^{4}-z ^{2}+ 2z^{2}-z ^{3}-1=0 \\ 2z ^{3}+z-z ^{2}=0 \end{cases}}\)
O takim układzie równań pisałeś?
2. b) to podaj mi ten wzor na 35 potęge
\(\displaystyle{ \begin{cases} z ^{4}-z ^{2}+ 2z^{2}-z ^{3}-1=0 \\ 2z ^{3}+z-z ^{2}=0 \end{cases}}\)
O takim układzie równań pisałeś?
2. b) to podaj mi ten wzor na 35 potęge
- ares41
- Użytkownik
- Posty: 6499
- Rejestracja: 19 sie 2010, o 08:07
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 142 razy
- Pomógł: 922 razy
Równanie w dziedzinie zespolonej, naszkicować zbiór.
1. Skąd to wytrzasnąłeś ?
\(\displaystyle{ \left( z^{2}+\left( 2i-1\right)z-i \right) \left( z ^{2}-1 \right) =0 \Leftrightarrow
\left( z^{2}+\left( 2i-1\right)z-i =0 \ \vee \ z ^{2}-1 =0 \right)}\)
Dostajesz zwykłe równania kwadratowe.
2b ) A przeczytałeś co napisałem wyżej ? W który miejscu kazałem Ci liczyć \(\displaystyle{ (a+b)^{35}}\) ?
\(\displaystyle{ \left( z^{2}+\left( 2i-1\right)z-i \right) \left( z ^{2}-1 \right) =0 \Leftrightarrow
\left( z^{2}+\left( 2i-1\right)z-i =0 \ \vee \ z ^{2}-1 =0 \right)}\)
Dostajesz zwykłe równania kwadratowe.
2b ) A przeczytałeś co napisałem wyżej ? W który miejscu kazałem Ci liczyć \(\displaystyle{ (a+b)^{35}}\) ?
-
- Użytkownik
- Posty: 168
- Rejestracja: 23 sty 2013, o 19:04
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Polska
- Podziękował: 37 razy
Równanie w dziedzinie zespolonej, naszkicować zbiór.
1. Czyli jak dobrze rozumiem (łopatologicznie) to jak jest mnożenie miedzy nawiasami to można to rozbić na dwa równania ?? I dalej co z tym? Podstawiam z=x+yi ?ares41 pisze:1. Skąd to wytrzasnąłeś ?
\(\displaystyle{ \left( z^{2}+\left( 2i-1\right)z-i \right) \left( z ^{2}-1 \right) =0 \Leftrightarrow
\left( z^{2}+\left( 2i-1\right)z-i =0 \ \vee \ z ^{2}-1 =0 \right)}\)
Dostajesz zwykłe równania kwadratowe.
2b ) A przeczytałeś co napisałem wyżej ? W który miejscu kazałem Ci liczyć \(\displaystyle{ (a+b)^{35}}\) ?
\(\displaystyle{ \left( x ^{2}+2xyi-y ^{2}+2xi-2y-x-yi=0 \vee x ^{2}+2xyi-y ^{2}-1=0 \right)}\)
Co dalej? Dwa układy równań??
2. b)mam dziwne wrażenie, że gadamy o czymś innym - napisz DOKŁADNIE co masz na myśli bo za rok nie dojdziemy do rozwiązania, a ja muszę zrozumieć te zadania w ciagu kilka godzin, a jak na razie mi nie pomagasz...
Dalej nie mogę zrozumieć dlaczego po prostu nie napiszesz rozwiązań tych zadań?
Dzisiaj mam z tego zaliczenie i zadania będą analogiczne do tych więc jak zrozumie rozwiązanie tego bez problemu napisze kolokwium, chyba, że sam nie wiesz lub ci się nie chce to po prostu napisz.
- ares41
- Użytkownik
- Posty: 6499
- Rejestracja: 19 sie 2010, o 08:07
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 142 razy
- Pomógł: 922 razy
Równanie w dziedzinie zespolonej, naszkicować zbiór.
Tak, sam to zresztą wyżej napisałeś:sebool12 pisze:1. Czyli jak dobrze rozumiem (łopatologicznie) to jak jest mnożenie miedzy nawiasami to można to rozbić na dwa równania ?? I dalej co z tym?
ares41 pisze:Kiedy \(\displaystyle{ a \cdot b=0}\) ?
Masz do rozwiązania zwykłe równania kwadratowe z niewiadomą \(\displaystyle{ z}\)sebool12 pisze: Oczywiście kiedy a=0 lub b=0,
O, tutaj napisałem co zrobić:sebool12 pisze:2. b)mam dziwne wrażenie, że gadamy o czymś innym - napisz DOKŁADNIE co masz na myśli bo za rok nie dojdziemy do rozwiązania, a ja muszę zrozumieć te zadania w ciagu kilka godzin, a jak na razie mi nie pomagasz...
A potem napisałem jeszcze jak zrobić :ares41 pisze:b) Najpierw policz \(\displaystyle{ (-1+\sqrt{3}i)^3}\)
Czego więc tutaj nie rozumiesz ?ares41 pisze:b) wzór skróconego mnożenie zna ?
Gotowce na Forum to rzadkość. To osoba pytająca powinna wykazać inicjatywę i pokazać swoje próby rozwiązania.sebool12 pisze:Dalej nie mogę zrozumieć dlaczego po prostu nie napiszesz rozwiązań tych zadań?
Dzisiaj mam z tego zaliczenie i zadania będą analogiczne do tych więc jak zrozumie rozwiązanie tego bez problemu napisze kolokwium, chyba, że sam nie wiesz lub ci się nie chce to po prostu napisz.
-
- Użytkownik
- Posty: 168
- Rejestracja: 23 sty 2013, o 19:04
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Polska
- Podziękował: 37 razy
Równanie w dziedzinie zespolonej, naszkicować zbiór.
2 b) nie zauważyłem, że do potęgi 3 - co dalej z tym jak policzę? (rozpisuj całość twojego postępowania a nie tylko część...)
Co w przypadku jeżeli będę miał do potęgi 1035? ... Dlatego od razu napisałem, że to bez sensu
1. Napisałem ci co ja bym zrobił, a ty nie zwróciłeś na to uwag tylko jak bot napisałeś znowu to samo -,- "wielkie dzięki"
Napisz jak człowiek co masz na myśli, a nie jedziesz ciągle z tym a*b=0 bo nie rozumiem cie.
3. Jak po liczę moduł to co dalej z tym?...
Gdybyś napisał rozwiązanie - nie było by tematu i całego tego spamu, z którego nic nie wynika.
Jak pisałem - potrzebuje tego do nauki, anie oddać jako pd.
Moja proba rozw tego
\(\displaystyle{ \left( x ^{2}+2xyi-y ^{2}+2xi-2y-x-yi=0 \vee x ^{2}+2xyi-y ^{2}-1=0 \right)}\)
\(\displaystyle{ \begin{cases} x^{2}-y ^{2}-x=0\\ 2xy+2x-y-1=0 \end{cases} \vee
\begin{cases} x^{2}-y ^{2}-1=0 \\ 2xy=0 \end{cases}}\)
I tutaj mam problem z tex bo nie widze obsługi z 3 równaniami, powinno być pod nimi jeszcze jedno 3 równanie
\(\displaystyle{ x ^{2}+y ^{2}= \sqrt{ \left( 0\right)^{2}+ \left( 0\right)^{2} }}\)
Po dodaniu 1 i 3 otrzymuje takie coś:
\(\displaystyle{ \begin{cases} 2x ^{2}-2y-x=0 \\ 2xy+2x-y-1=0 \end{cases}}\)
I tutaj nie wiem co dalej, a w drugim
\(\displaystyle{ \begin{cases} 2x ^{2}-1=0 \\ 2xy=0 \end{cases}
2x ^{2}=1}\)
\(\displaystyle{ x= \frac{1}{2} \vee x=- \frac{1}{2}}\)
\(\displaystyle{ 2 \cdot \frac{1}{2} \cdot y=0 \vee 2 \cdot - \frac{1}{2} \cdot y=0}\)
\(\displaystyle{ y=0 \vee y=0}\)
\(\displaystyle{ \begin{cases} x= \frac{1}{2} \\ y=0 \end{cases} \vee
\begin{cases} x=- \frac{1}{2} \\ y=0 \end{cases}}\)
Co w przypadku jeżeli będę miał do potęgi 1035? ... Dlatego od razu napisałem, że to bez sensu
1. Napisałem ci co ja bym zrobił, a ty nie zwróciłeś na to uwag tylko jak bot napisałeś znowu to samo -,- "wielkie dzięki"
Napisz jak człowiek co masz na myśli, a nie jedziesz ciągle z tym a*b=0 bo nie rozumiem cie.
3. Jak po liczę moduł to co dalej z tym?...
Gdybyś napisał rozwiązanie - nie było by tematu i całego tego spamu, z którego nic nie wynika.
Jak pisałem - potrzebuje tego do nauki, anie oddać jako pd.
Moja proba rozw tego
\(\displaystyle{ \left( x ^{2}+2xyi-y ^{2}+2xi-2y-x-yi=0 \vee x ^{2}+2xyi-y ^{2}-1=0 \right)}\)
\(\displaystyle{ \begin{cases} x^{2}-y ^{2}-x=0\\ 2xy+2x-y-1=0 \end{cases} \vee
\begin{cases} x^{2}-y ^{2}-1=0 \\ 2xy=0 \end{cases}}\)
I tutaj mam problem z tex bo nie widze obsługi z 3 równaniami, powinno być pod nimi jeszcze jedno 3 równanie
\(\displaystyle{ x ^{2}+y ^{2}= \sqrt{ \left( 0\right)^{2}+ \left( 0\right)^{2} }}\)
Po dodaniu 1 i 3 otrzymuje takie coś:
\(\displaystyle{ \begin{cases} 2x ^{2}-2y-x=0 \\ 2xy+2x-y-1=0 \end{cases}}\)
I tutaj nie wiem co dalej, a w drugim
\(\displaystyle{ \begin{cases} 2x ^{2}-1=0 \\ 2xy=0 \end{cases}
2x ^{2}=1}\)
\(\displaystyle{ x= \frac{1}{2} \vee x=- \frac{1}{2}}\)
\(\displaystyle{ 2 \cdot \frac{1}{2} \cdot y=0 \vee 2 \cdot - \frac{1}{2} \cdot y=0}\)
\(\displaystyle{ y=0 \vee y=0}\)
\(\displaystyle{ \begin{cases} x= \frac{1}{2} \\ y=0 \end{cases} \vee
\begin{cases} x=- \frac{1}{2} \\ y=0 \end{cases}}\)
- ares41
- Użytkownik
- Posty: 6499
- Rejestracja: 19 sie 2010, o 08:07
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 142 razy
- Pomógł: 922 razy
Równanie w dziedzinie zespolonej, naszkicować zbiór.
2b) - podnieś to do tej potęgi i zobaczysz, że "coś" się uprości.
Następnie zauważ, że \(\displaystyle{ 35=3 \cdot 11+2}\) i wykorzystaj prawa działań na potęgach.
1) Po co komplikujesz sobie życie. Zrób tak jak Ci mówiłem - po prostu rozwiąż te równania kwadratowe, gdzie Twoją niewiadomą jest \(\displaystyle{ z}\), nic nie podstawiaj.
3) Jak masz dobrze policzony moduł to od razu dostajesz równanie pewnej figury.
Następnie zauważ, że \(\displaystyle{ 35=3 \cdot 11+2}\) i wykorzystaj prawa działań na potęgach.
1) Po co komplikujesz sobie życie. Zrób tak jak Ci mówiłem - po prostu rozwiąż te równania kwadratowe, gdzie Twoją niewiadomą jest \(\displaystyle{ z}\), nic nie podstawiaj.
3) Jak masz dobrze policzony moduł to od razu dostajesz równanie pewnej figury.
-
- Użytkownik
- Posty: 168
- Rejestracja: 23 sty 2013, o 19:04
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Polska
- Podziękował: 37 razy
Równanie w dziedzinie zespolonej, naszkicować zbiór.
2b) \(\displaystyle{ \left( 3\sqrt{3}i+8-9i \right)}\)
Coś takiego mi wyszło
Nie rozumiem o co ci chodzi z tym 35=...
1) Ale co z tym "i" ?
3) Ta, żebym to ja wiedział o jaka figurę chodzi to bym się o to nie pytał
Coś takiego mi wyszło
Nie rozumiem o co ci chodzi z tym 35=...
1) Ale co z tym "i" ?
3) Ta, żebym to ja wiedział o jaka figurę chodzi to bym się o to nie pytał
- ares41
- Użytkownik
- Posty: 6499
- Rejestracja: 19 sie 2010, o 08:07
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 142 razy
- Pomógł: 922 razy
Równanie w dziedzinie zespolonej, naszkicować zbiór.
2b) No to pomyliłeś się podstawiając we wzorze skróconego mnożenia.
Przelicz to dokładnie.
1) Traktuj to jak zwykłą liczbę. Jesteśmy w \(\displaystyle{ \CC}\), tutaj delta może być ujemna, a nawet zespolona.
3) O tym równaniu mówi się już w 1. klasie liceum. Pokaż co Ci wyszło, bo możliwe, że po drodze coś źle policzyłeś.
Przelicz to dokładnie.
1) Traktuj to jak zwykłą liczbę. Jesteśmy w \(\displaystyle{ \CC}\), tutaj delta może być ujemna, a nawet zespolona.
3) O tym równaniu mówi się już w 1. klasie liceum. Pokaż co Ci wyszło, bo możliwe, że po drodze coś źle policzyłeś.
-
- Użytkownik
- Posty: 168
- Rejestracja: 23 sty 2013, o 19:04
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Polska
- Podziękował: 37 razy
Równanie w dziedzinie zespolonej, naszkicować zbiór.
Możesz ty to rozpisać? Bo mi to samo wychodzi - podejrzewam, że coś robię źle z \(\displaystyle{ b= \sqrt{3}i}\)ares41 pisze:2b) No to pomyliłeś się podstawiając we wzorze skróconego mnożenia.
Przelicz to dokładnie.