Witam!
Ostatnio na kolokwium dostaliśmy zadanie które wyglądało mniej więcej tak:\(\displaystyle{ \left| z-2\right| +\left| z+2\right| =3}\) i trzeba było przedstawić interpretacje graficzną (lub geometryczną nie pamiętam ale to chyba to samo?) i niestety nie potrafiłem tego zadania zrobić ;/ wiem jak robi się interpretację z pojedynczym modułem ale z podwójnym już nie Liczę na pomoc
Interpretacja graficzna modułu liczby zespolonej
Interpretacja graficzna modułu liczby zespolonej
Czyli jak rozumiem zadanie jest nie do zrobienia?
Edit: a nie da się tego zrobić z tego założenia, że \(\displaystyle{ \left| x\right|+\left| y\right| \ge \left| x+y\right|}\)
Edit: a nie da się tego zrobić z tego założenia, że \(\displaystyle{ \left| x\right|+\left| y\right| \ge \left| x+y\right|}\)
-
- Użytkownik
- Posty: 1996
- Rejestracja: 20 maja 2008, o 15:14
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa/Stalowa Wola
- Podziękował: 42 razy
- Pomógł: 247 razy
Interpretacja graficzna modułu liczby zespolonej
Zadanie jest do zrobienia, równanie opisuje zbiór pusty. Bardzo elegancko jest wyjaśnione dlaczego tak jest w podlinkowanym temacie.
Podstawiając \(\displaystyle{ z=x+iy}\) również otrzymujemy sprzeczność, ale wymaga to odrobiny (ze 3 linijki) rachunków.
Ta nierówność to nie jest żadne założenie, tylko twierdzenie które zawsze jest prawdziwe (przy założeniu, że \(\displaystyle{ x,y \in \mathbb{C}}\)). W niczym ono nie pomaga tutaj.
Podstawiając \(\displaystyle{ z=x+iy}\) również otrzymujemy sprzeczność, ale wymaga to odrobiny (ze 3 linijki) rachunków.
Ta nierówność to nie jest żadne założenie, tylko twierdzenie które zawsze jest prawdziwe (przy założeniu, że \(\displaystyle{ x,y \in \mathbb{C}}\)). W niczym ono nie pomaga tutaj.
- Dasio11
- Moderator
- Posty: 10227
- Rejestracja: 21 kwie 2009, o 19:04
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 40 razy
- Pomógł: 2362 razy
Interpretacja graficzna modułu liczby zespolonej
xanowron pisze:Ta nierówność to nie jest żadne założenie, tylko twierdzenie które zawsze jest prawdziwe (przy założeniu, że \(\displaystyle{ x,y \in \mathbb{C}}\)). W niczym ono nie pomaga tutaj.
Pomaga, bo stoi w sprzeczności z równaniem, co natychmiast dyskwalifikuje jego zachodzenie.
Interpretacja graficzna modułu liczby zespolonej
A jednak równość jest prawdziwa i rozwiązać należało ją w ten sposób wycięto link.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2012, o 19:09 przez Qń, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nieregulaminowy zapis - obrazki zamiast zapisu w LaTeX-u.
Powód: Nieregulaminowy zapis - obrazki zamiast zapisu w LaTeX-u.
-
- Użytkownik
- Posty: 9833
- Rejestracja: 18 gru 2007, o 03:54
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 90 razy
- Pomógł: 2632 razy
Interpretacja graficzna modułu liczby zespolonej
Wyciąłem link, bo zamieszczanie skanów/zdjęć jest niezgodne z regulaminem.
Ale najpierw do niego zajrzałem - znajdowała się tam interpretacja graficzna zbioru rozwiązań równania \(\displaystyle{ |z-2|-|z+2|=3}\) czyli innego niż w tym wątku.
Q.
Ale najpierw do niego zajrzałem - znajdowała się tam interpretacja graficzna zbioru rozwiązań równania \(\displaystyle{ |z-2|-|z+2|=3}\) czyli innego niż w tym wątku.
Q.
Interpretacja graficzna modułu liczby zespolonej
To czy teraz mógłby ktoś pomóc w rozwiązaniu tego zadania? Chodzi mi dokładnie o to jak na końcu rysuję się ten wykres...bo tego nie rozumiem ;s