Interpretacja graficzna modułu liczby zespolonej

Definicja. Postać wykładnicza i trygonometryczna. Zagadnienia związane z ciałem liczb zespolonych.
czater
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 13 lut 2012, o 16:48
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Interpretacja graficzna modułu liczby zespolonej

Post autor: czater »

Witam!
Ostatnio na kolokwium dostaliśmy zadanie które wyglądało mniej więcej tak:\(\displaystyle{ \left| z-2\right| +\left| z+2\right| =3}\) i trzeba było przedstawić interpretacje graficzną (lub geometryczną nie pamiętam ale to chyba to samo?) i niestety nie potrafiłem tego zadania zrobić ;/ wiem jak robi się interpretację z pojedynczym modułem ale z podwójnym już nie Liczę na pomoc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 9833
Rejestracja: 18 gru 2007, o 03:54
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 90 razy
Pomógł: 2632 razy

Interpretacja graficzna modułu liczby zespolonej

Post autor: »

287216.htm

Q.
czater
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 13 lut 2012, o 16:48
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Interpretacja graficzna modułu liczby zespolonej

Post autor: czater »

Czyli jak rozumiem zadanie jest nie do zrobienia?
Edit: a nie da się tego zrobić z tego założenia, że \(\displaystyle{ \left| x\right|+\left| y\right| \ge \left| x+y\right|}\)
xanowron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1996
Rejestracja: 20 maja 2008, o 15:14
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Stalowa Wola
Podziękował: 42 razy
Pomógł: 247 razy

Interpretacja graficzna modułu liczby zespolonej

Post autor: xanowron »

Zadanie jest do zrobienia, równanie opisuje zbiór pusty. Bardzo elegancko jest wyjaśnione dlaczego tak jest w podlinkowanym temacie.

Podstawiając \(\displaystyle{ z=x+iy}\) również otrzymujemy sprzeczność, ale wymaga to odrobiny (ze 3 linijki) rachunków.

Ta nierówność to nie jest żadne założenie, tylko twierdzenie które zawsze jest prawdziwe (przy założeniu, że \(\displaystyle{ x,y \in \mathbb{C}}\)). W niczym ono nie pomaga tutaj.
Awatar użytkownika
Dasio11
Moderator
Moderator
Posty: 10227
Rejestracja: 21 kwie 2009, o 19:04
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 40 razy
Pomógł: 2362 razy

Interpretacja graficzna modułu liczby zespolonej

Post autor: Dasio11 »

xanowron pisze:Ta nierówność to nie jest żadne założenie, tylko twierdzenie które zawsze jest prawdziwe (przy założeniu, że \(\displaystyle{ x,y \in \mathbb{C}}\)). W niczym ono nie pomaga tutaj.

Pomaga, bo stoi w sprzeczności z równaniem, co natychmiast dyskwalifikuje jego zachodzenie. :)
czater
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 13 lut 2012, o 16:48
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Interpretacja graficzna modułu liczby zespolonej

Post autor: czater »

A jednak równość jest prawdziwa i rozwiązać należało ją w ten sposób wycięto link.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2012, o 19:09 przez , łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nieregulaminowy zapis - obrazki zamiast zapisu w LaTeX-u.
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 9833
Rejestracja: 18 gru 2007, o 03:54
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 90 razy
Pomógł: 2632 razy

Interpretacja graficzna modułu liczby zespolonej

Post autor: »

Wyciąłem link, bo zamieszczanie skanów/zdjęć jest niezgodne z regulaminem.

Ale najpierw do niego zajrzałem - znajdowała się tam interpretacja graficzna zbioru rozwiązań równania \(\displaystyle{ |z-2|-|z+2|=3}\) czyli innego niż w tym wątku.

Q.
czater
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 13 lut 2012, o 16:48
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Interpretacja graficzna modułu liczby zespolonej

Post autor: czater »

To czy teraz mógłby ktoś pomóc w rozwiązaniu tego zadania? Chodzi mi dokładnie o to jak na końcu rysuję się ten wykres...bo tego nie rozumiem ;s
ODPOWIEDZ