Witam.
Taki mam przykład.
\(\displaystyle{ Re(z ^{2})=0}\)
\(\displaystyle{ Re(x ^{2}+2ixy-y ^{2})=0}\)
\(\displaystyle{ x ^{2}-y ^{2}=0}\)
\(\displaystyle{ x=y}\)
To co mam narysować? bo nie rozumiem czy może coś źle?
Narysuj na płaszczyźnie zespolonej.
-
- Użytkownik
- Posty: 716
- Rejestracja: 5 sty 2012, o 19:08
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 3 razy
- Pomógł: 125 razy
Narysuj na płaszczyźnie zespolonej.
A gdzie drugie rozwiązanie \(\displaystyle{ x=-y ?}\)
czyli masz narysować 2 zbiory liczb zespolonych,
1.
\(\displaystyle{ \Re(z)=\Im(z)}\)
2.
\(\displaystyle{ \Re(z)=-\Im(z)}\)
czyli te dwie proste, które wychodzą z równania
czyli masz narysować 2 zbiory liczb zespolonych,
1.
\(\displaystyle{ \Re(z)=\Im(z)}\)
2.
\(\displaystyle{ \Re(z)=-\Im(z)}\)
czyli te dwie proste, które wychodzą z równania
-
- Użytkownik
- Posty: 222
- Rejestracja: 5 paź 2008, o 19:19
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 39 razy
- Pomógł: 1 raz
Narysuj na płaszczyźnie zespolonej.
no dobra, ale jak to narysować jak nie mam żadnej liczby? przecież pod x mogę podstawić co chce nie? to za każdym razem będzie coś innego?
I tak, żeby nie zakładać drugiego tematu jak obliczyć moduły z podanych liczb zespolonych?
\(\displaystyle{ sin4 \alpha -icos4 \alpha}\)
alpha należy do R
\(\displaystyle{ ctg \alpha +i}\)
\(\displaystyle{ \alpha \neq n \pi ,n \in N}\)
I tak, żeby nie zakładać drugiego tematu jak obliczyć moduły z podanych liczb zespolonych?
\(\displaystyle{ sin4 \alpha -icos4 \alpha}\)
alpha należy do R
\(\displaystyle{ ctg \alpha +i}\)
\(\displaystyle{ \alpha \neq n \pi ,n \in N}\)
-
- Użytkownik
- Posty: 716
- Rejestracja: 5 sty 2012, o 19:08
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 3 razy
- Pomógł: 125 razy
Narysuj na płaszczyźnie zespolonej.
Rysując prostą \(\displaystyle{ y = x}\) rysujesz punkt po punkcie takie, że odcięta każdego punktu jest równa jego rzędnej. I takich punktów jest nieskończenie wiele...(dlatego jeśli chcesz narysować wszystko weź nieskończenie dużą kartkę papieru )
dlatego napisałem Ci, że masz narysować zbiory a nie jakieś konkretne liczby.
(Liczba zespolona może być interpretowana jako punkt płaszczyzny \(\displaystyle{ R^2}\))
Moduł liczby zespolonej \(\displaystyle{ z=a+bi}\) to jest \(\displaystyle{ |z|=\sqrt{ a^{2}+ b^{2} }}\)
dlatego napisałem Ci, że masz narysować zbiory a nie jakieś konkretne liczby.
(Liczba zespolona może być interpretowana jako punkt płaszczyzny \(\displaystyle{ R^2}\))
Moduł liczby zespolonej \(\displaystyle{ z=a+bi}\) to jest \(\displaystyle{ |z|=\sqrt{ a^{2}+ b^{2} }}\)